AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.219

Orgianal Försäkring höjde försäkringen?

Öppnade brev från OF och där stod det 4931 kr att betala för 6 mån i bilförsäkring. Innan denna höjning betalade jag 3261 kr för 6 mån. Jag har ju fortfarande vagnskadegarantin kvar så hur fan kan man höja med nästan 70%, det fattar inte jag?

Har det drabbat ngn av er i Göteborgsområdet eller ngn annanstans i landet? Enligt dem så höjer de priserna beroende på var man bor i landet och pga inflation hos bilhandlarna bla bla bla.

Vad ska man göra? Finns det någon annan försäkring som är billigare?
Helga
LF och Aktsam

//Helga
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
Du får se första betalningen som ett "erbjudande" som ny kund och sen återgå till den vanliga premien efter välkomns halvåret... jag TROR att det är vanligt när man köper nare bil att man får det så??

Mpower
Ring och fråga varför/hur dom motiverar höjningen. Det går alltid att förhandla lite - i annat fall så byter du försäkringsbolag.

Kolla internet för förslag från olika försäkringsbolag.

Länk
Betan jag har ägt bilen i 18 månader,det du skriver stämmer men de ändrar det efter 6mån.Jag har hittat en annan försäkring,verkar ok,Tennent heter den de har 80 000 kunder och är på 6.plats.
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
Sony: Aha fick det till att du fick förlängningen på ett år idag,du verkar har hittat rätt på tennent iaf!

Mpower
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Kolla runt och jämför mellan bolagen. Aktsam var billigast för mig, skillde väldigt mycket kan jag säga!
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
MD:Jag funderar på aktsam sen och undrar ifall du har import bil eller ej??Om du har det så går det även för mig, men jag är inte säker på att dem godtar import!

Mpower
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Min försäkring höjdes med 50%. Hade först ok/folksam som var billigast då jag tecknade försäkringen. Efter två år vill dom ha 50% extra. Det fick dom inte. Bytte till IF som tidigare var mycket dyrare än OK/Folksam.
Gissar att om två år vill if oxå ha mer, mycket mer.
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
Inte trevliga premier på Bmw, finns roligare saker att lägga pengarna på.

mvh
Jag är hur nöjd som helst med premien på min 540iAM, jag är ett år äldre än Sony, men betalar mindre för helår, än vad han gör för halvår, jag vet inte hur det gick till men billigt är det=)

Mvh Stephan
ro
80
robotics6
330iA Touring M -17
betan;

Aktsam tar ej emot importerade bilar. Tänkte köpa importerade bmw men jag rindge runt och kollade med försäkringar så tog jag fram alla regnr och frågade dem så de sa den där regnr kan dom ta emot men ej de andra pga imorterad bil.

Så jag tog svensk såld bmw så godkände dom den.

Ett råd är att ta reda på innan ni köper. inte köpa först sen kolla med försäkring!
Jag kollade efter köpet=) Och fick ett pris som var hälften av mina andra 540: is.

Bolag som Aktsam och Trygg Hansa hör jag inte ens med, när det spelar roll var bilen är registrerad som ny, då är det ett rasiskt bolag, och sådana kommer aldrig att få ett öre från mig! Bojkotta!

Mvh Stephan
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
Stephan>> Aktsam har en lönande affärsidè att de kan ge en låg premie åt den stora massan som kör en lagom ny standardbil.De ratar motorstarka, exklusiva, importerade bilar osv. för att hålla nere premierna. Anser själv att de är väldigt bra att göra med således tycker mina vänner också som har sina bilar där framförallt en kompis som kör en 523iT-98 som betalar 3300kr för helförsäkring/helår.

Kolla vad din 520iS om den är sv-såld vill säga hade fått för premie i Aktsam ;)

mvh anders
Dutta; Har inte Aktsam stopp för äldre bilar? Max 10 eller var det 15år? 520: in blev 19år förra månaden, sånt hatar jag, ta in kunderna på intervju, för att med den avgöra om man är ordentlig.

Att bolaget är lönsamt förvånar mig inte, dock ger bolaget mig kalla kårar, och jag skulle inte klara av att vara kund där, även om jag köpte en ny Toyota Corolla så är det helt ointressant att kontakta Aktsam, jag betalar hellre mer och får en produkt jag kan stå för.

Mvh Stephan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.