|
|
|
|---|---|
|
Har ett mystigt problem med min 528, airbag lampan tänds svagt emellanåt och blinkar svagt,på samma gång slutar multiratten och elgardinen att fungera. Men när man tänder lampan i passagerar eller förar solskyddet börjar airbag lampan lysa starkt och sen slocknar airbag lampan och allting fungerar igen. Emellenåt när man slår på tändningen lyser lampan svagt och när man har startat lyser den fortfarande,men om man stannar bilen och slår på tändningen på nytt, så lyser lampan oftast starkt och slocknar när man startar bilen.Har nån haft samma problem? Har ni nån lösning på problemet? På BMW kunde de inte säga nåt. | |
|
Tycker det är lite konstig att BMW inte kunde säga vad problemet är !? tog de in bilen på kontroll !? var det auktoriserad BMW verkstad !? Alltså det vanliga med Airbag lampan på bmw bilar är att, ett tunt slad är sönder inne i passagerar sätet som måste bytas..alltså mellan sätet och så kallad kudden inne i sätet....då har man troligen bromsat in för hårt eller att nån satt sig på passagerar stolen hårt... Men att lampan lyser vagt emellanåt är skumt. Lyser inte bilens batteri indikationen !? kan vara kortslutning också !? har du kolla så att säkringen är bra !? Kolla med annan BMW verkstad.....ring till de här www.nfs.nu de ska vara jättebra och det är enbart BMW bilar de sysslar med... BMW - Bil Med Wingar |
|
|
Hej Jag har ett liknande problem. Sök på rubriken "airbag lampan lyser ibland". Jag har haft bilen inne på en auktoriserad BMW verkstad men de fick bara fram en del olika felkoder. Så de ville ha in bilen en gång till men det har jag inte hunnit med.... Jag tror att det kan vara släpringen till rattnavet som strular men de har inte kunnat hitta på rätt släpring till min bil så därför har den inte varit inne på verkstaden ännu. Jag väntar fortfarande på ett pris och om de kan hitta på rätt del till min bil. Mvh Henrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.