AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
4.017

Små Regplåtar.

To
3
TomasFriberg
525i Touring -92
Nån som vet vart man kan köpa små regplåtar typ sådana som MC åkarna köper?
Wi
70
Wik
M5 -92B
Kolla här Länk

De kan ha det du är ute efter
Räkna med problem hos ASB osv om bilen inte är reggad med den mindre skylten från början, men det visste du kanske redan. Funderade på kriterierna för detta, bilen skall ju enligt uppgift ha begränsat plats osv för att den lilla skylten skall komma ifråga. Har mött en del PT Cruiser med utan begränsad plats men ändå liten skylt. Nån som vet om det är ändrade regler? Jeppe, är du här?

FP
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Folke:
På något sätt får det, Rolex här på forumet fick OK från VV att ha liten skylt på sin bil (E46 330 cab). Fråga mig dock inte hur han gick till väga.

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Wi
70
Wik
M5 -92B
Det ska gå och registreringsbesikta med liten regplåt.

Hade en kompis som hade detta som tillägg i reg-beviset men det e nog inte värt å betala sådana summor enligt mig..
Visa användare
234
BarablåBMW
635CsiA -88 sedan -96
Ett tips: sök på "liten AND skylt" så hittar Du en del roligt att läsa!

Vixit, dum vixit, laetus
Det stämmer att jag har liten skylt fram på min 330 cab, den är dock inte monterad ännu. Ansökte om dispens och fick det. Försökte få liten reg.skylt redan på reg.besiktningen men där var det tvärstopp. Nu är det dock fixat som sagt.

///
Min BilBlogg & Slippa-bli-blåst-guiden: Länk
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Det är inga ändrade regler, finns det plats till en stor skylt tilldelas bilen en stor skylt vid registreringsbesiktningen. Det står ingenting om det i registreringsbeviset, och det går inte att "köpa en dispens"...

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Visa användare
2.093
Andersson_CSI
Jesperado:
Vet du hur det kommer sig att Rolex fick liten skylt vid ansökan i efterhand men inte hos SBP?

/Fredrik

Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Andersson_CSI: Nej, det vet jag inte. Vägverket behandlar ansökan och bedömer om det finns behov av en liten plåt, och tydligen gjorde dom bedömningen att behovet fanns.
Rolex kan säkert berätta vad han skrev i ansökan och vad han angav som skäl för att behöva den lilla skylten...?

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Ursäkta att jag frågar, men varför duger inte en vanlig skylt?
Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
jiggerdanne det är nog just därför att den är vanlig:))

Mvh Danne
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
jiggerdanne:
Betydligt snyggare med små skyltar enligt mig.

Jeppe:
Ok, Tackar för infon, jag har alltid levt i tron att om man fick avslag för små skyltar vid reg.bes så var det kört.

/Fredrik

2,
295
2,8 power
Z3 2,8 Coupé AC Schnitzer -99
Jag har till och med liten regskylt i klistermärkesform utfärdat från vägverket och som går igeonom besiktningen. Se bild i nedanstående länk.

Ägaren innan mig fixade detta så jag vet inte hur det gick till, men bra blev det!

/Bo-Erik
Länk
Le
636
LeeRoy
328 -99:a
Jag fick 400:- i böter av farbror blå :-/

hade en regsskylt modell liten köpt från dekaltrim i plåt. på böteslappen skrev de att regskylt saknades, de menade på att den jag hade inte var godkänd utav VV därmed ej kunde räknas som regskylt...

så med andra ord även om man gör en EXAKT kopia som en vanlig stor regskylt får du ändå böter, för den är ej gjord av VV.

Har för mig att när jag ringde VV om hur man skulle göra för att få liten regskylt så sa de, att man skulle fota bilen framifrån och skriva varför man skulle ha liten skylt, tex modifierat fronten så att en normalstor ej får plats/hänger utanför. digitalbilder duger ej utan riktiga foton skulle de va. men detta är för två år sen de kan ha ändrat reglerna...

Min förra pärla :-)
Länk
2,
295
2,8 power
Z3 2,8 Coupé AC Schnitzer -99
Stämmer!

I kontroller kollar polisen upp om man har fått en sådan utfärdat från VV. Jag har blivit kollad 2 gånger under sommaren 2005.

/Bo-Erik
Länk
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Nu är skälet "modifierad front" inte tillräcklig. Om det har suttit en stor skylt en gång på bilen så kommer du aldrig få en liten skylt.

Jag har små skyltar på en av mina bilar dock :) Godkända av VV.
Precis som e34briliant säger så räcker det ej längre med modifierad front. Jag kollade upp detta när jag försökte få liten frontskylt. Informationen från Vägverket var att om fronten modifieras, så ska den modifieras på sådant sätt att en stor skylt får plats.

Sen förstår jag inte att t.ex. vissa Hyundai-modeller är typade med liten skylt i fram (t.ex. Atos). Det finns gott om plats för en stor skylt där...
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Ja det är det som stör mig! Det finns massa Jeepar o andra bilar med liten skylt som verkligen inte bör ha det!
Det gäller helt enkelt att använda rätt taktik vid ansökan om dispens!
;-)

///
Min BilBlogg & Slippa-bli-blåst-guiden: Länk
WA
2.343
WAN
BMW F01 760i-10 Individual Alpina 21,Dodge Viper 06
Amerika front finns att best,Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.