AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
4.631

Import från england?

Har hittat en bil i england! Enligt säljaren så har han bott i tyskland i 6 månader och köpte med sig en bil hem till england. Den är fortfarande tyskreggad och rätt så vettig i pris. Kan det vara några problem alls att registrera den i sverige? Finns det nåt sätt att kolla upp bilen när man väl är i england så att den inte rä stulen eller skruvad eller liknande?
tjena....

vad e det för bil? årsmodell och vilka pengar pratar vi om? det kan vara lite lurt det där... tyska plåtar och i england... han vill säkert skicka den till dig också via Autoscout? känner en kille som nästan köpte en stulen Audi A6 -04
Det är en BMW 330 Ci -01. Han vill ha runt 8000 euro. Ska bara ha rullat 5500 mil. Han ville skicka den med DHL.
låter lite skummt .. men kanske ändå inte.. han kanske vill bara bli av med den.. man vet inte.. kan du inte saxa mailet han skickat till dig... publicera gärna namnet på killen..nån kanske känner igen det här på forumet
Skrev såhär till honom:

Hallo!

Do you speak english? I don't know german that much. Wonder if you
still have your bmw? I'm very interested of your car!

/Peter

Han svarade:

First time i want to tell you that right now i`m in United Kingdom with my family.
I lived in Germany for six months, and i bought this car from there. The car is still registrated in Germany ...
you can see that also on the plates from the pictures.The car is in London, United Kingdom...is in perfect condition and it has never been involved in an accident. The car have also all registration documents and will come with the car.
If you want to buy this car from me you can have it to your shipping address in max 5 days. We will make this deal through DHL....DHL is a postal service.

Please e-mail me in english. Thank you.
Let me know.

Jag svarade:

Hello again!

When did you but it in germany? How long has it been in the uk? Why
is it for sale if I may ask? Can I come and see the car before I
decide?
If everything is alright then I'll buy it from you.

/Peter

Sen han:

I will ship the car to your shipping address. After you will inspect it you will tell me if you want to buy or not, first you will have to pay only shipping taxes. If you want to come here in UK to see the car is ok. Tell me your answer.

Thank you.

Han kallar sig "john allan"
Fick svar nyss. Han skrev:

Yes i have all papers for the car. I will ship you the car through DHL.
I will explain to you step by step how this will work.
A. First you have to send me your shipping information ( your name and
address ).
1. After I receive your shipping info, I'll go to a DHL Location
and leave the car into your name and with your address as the
intended receiver.
2. DHL will check the details, also the legal papers to see
that everything is OK with it.
You will receive a notification from DHL as a confirmation that the
car is in their custody and also, that the item has been tested and all details.
You will have to send the money for shipping taxes to DHL
Let me know if we can do this deal.

Vad ska jag svara?

Det var värst vad ivrig han verkar vara på att skicka iväg den när jag erbjudit mig att komma och kolla på den först. Syrran min åker till London på söndag och ska vara där några dagar så tänkte be henne den tjänsten att kolla om det är nån som bluffar eller om bilen verkligen existerar.
jadu.. jag personligen skulle ta första billigaste flyget ner till London och kolla på bilen... ta chassei nummret och kolla om den kan vara eventuellt stulen... ser allt vettigt ut så kör du hem bilen... London har ju BMW verkstäder kör den ditt och kolla milen.. inte alls dyrt och dom flesta kan göra sådana grejer omedelbart.. med lite tur så kan du få ordning på allt samma dag...
har du kvar länken till bilen?
vad har han för email adress ?

denna kille kallar sig Maximiliand Grung
maxmax12@mail.com

och har bettet sig konstigt mot en annan kille.... inte på en bmw men en Mercedes C180. samma sak med honnom... ivrig som att just skicka bilen.
Det ar en garanterad blasning! Det har ar troligtvis det vanligaste sattet att lura folk. No offence, men jag forstar inte riktigt att ni kan tro att det har ar sant. Orimligt pris, samt varfor skulle han skicka den till dig DHL innan du sett den? Sjalva twisten ar att du ska betala shipping taxes innan du fatt bilen...sen kan du satta dig och vanta pa att den kommer...tro mig, det gor den inte.
Länk
Här är bilen jag snackade om iaf.

Länk

Mailade snubben att jag kommer och tittar på den i helgen och att vi kan bestämma tid och plats men han har fortf inte hört av sig :D

Visst är det en blåsning. Hade dock aldrig gått med på att låta en bil skickas till mig utan att jag får se den först oavsett hur "bra" den är! Lite is i magen måste man väl ändå ha...

Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Tänk, tänk, tänk......

Som K.Kierkegaard skriver så är detta en blåsning och det finns åtskilliga trådar här som handlar om liknande annonser...

Tror inte heller att DHL skickar bilar men vem vet...

___
//Ulf
Dom flesta 330's i den prisklassen och tom något dyrare är rena rama vraken och sönderkrockade så kommer han med en sån bil till ett sådant pris...
Visa användare
1.236
Jemej
645 cab 12V
Man blir ju mörkrädd..

Finns det verkligen folk som tror att man kan köpa en bil för ca halva priset mot hur dom står i vanliga fall ?

Sådana här trådar startas ju så gott som varje vecka av någon som tror att man kan göra affärer på det här sättet..

Inget personligt mot dig KaLnAk..

Mvh Jimmy
Jemej: Lugnt. Tar inte åt mig. Det är inte så att jag blev lurad men blev misstänksam så jag tog en chansning. Att maila kostar ju inget :)
Mailvänner får man aldrig nog av. :D

DHL fraktar bilar bara om man är företagskund. Inte för privatpersoner.
Ännu ett exempel på en blåsning.

Länk

Länk

Samma bil. Olika pris. Olika städer. På bilderna är den svart om jag ser rätt vilket jag fortfarande gör men i beskrivningen är den silver metallic.
Visa användare
1.236
Jemej
645 cab 12V
Det gjorde du rätt i, tänk om alla kollade upp sånt här innan då slapp vi sådana här annonser..

Trevlig helg..

Mvh Jimmy
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.