|
|
|
|---|---|
|
BMW:s eget material om stora klimatanläggning IHKA som sitter i E32 & E34: Länk Länkar även till denna Länk med bilder och kopplingsscheman. Sökord: AC klimatanläggning värmeventil klima IHKA IHR IHKR Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! | |
|
Hej Erik. Har problem med min styrning av fläkt nu, har provat tre olika svärd och tre AC/fläkt-paneler med dåligt resultat. Panelerna gjorde ingen skillnad alls, de tre sväden; ja, med ena går fläkten på fullt hela tiden och med de andra två går de bara på fullt, men den går att slå av. Det går alltså inte att köra på halv effekt. Provar iof med avslagen motor, men det ska väl inte ha nån betydelse? Tar emot tips om vad det mer ska kunna vara för saker man kan kolla upp. Sista saken att fixa på bilen, sen är ju allt 100% fungerande. Tackar vidare Per på ECP för hjälp o mycke god service. Mvh RonnyL. |
|
Paap Reeder |
Tack Erik! Nästa vinter blir V12 i snön och skulle det bli kallt om tårna så har jag alltid dina bilder att kika på för att utröna felet. Jag vet att jag har ett dolt men f.n "ej aktivt" fel i kliman (den drar ström ibland över v.ventilerna) och då är det bra med utförlig plansch. MVH /// Paap R |
|
Ronny, läs detta: Länk Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Tack Erik, alltid lika bra länkar! | |
|
En lysande länk även om den är på tyska, hoppas den kan förklara varför ventilationen i min 740 är så mycket sämre än i min gamla 735. I 735:an tryckte man på knappen för var luften skulle komma och sedan blåste det där, i 740 med dess automatik går det inte alls lika bra att styra luften dit man vill tycker jag. //Magnus |
|
|
Just det, glömde nämna att den första länken är på tyska… Anläggningen är mer avancerad än vad jag trodde, man ska komma ihåg att den introducerades i september 1986 – då de flesta bilar hade wire till spjäll och värmekranen. Jag kan hålla med om att lilla kliman går att bestämma över mer. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Hej igen. Har vart ute nu å lödde på stiften till kontakten på ett av svärden, å det var rätt dålig genomlödning sedan innan. Å tro på fasen att det ramlade igång. Tro att jag vart paff. Har delar till de andra två svärden på väg nu, så med lite tur har man tre fungerande svärd snart. Och en 750 som är fullt fungerande, inte ett fel på den nu faktiskt. Mycke slit, men nu känns det verkligen toppen. Tack för tipsen ErikW och Alf A. |
|
|
Skönt, Ronny! Se nu till och bli Pro-medlem, och lägg upp lite bilder på skönheten :-) Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.