AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
669

Kabelbrott i bagaget!

Iw
796
Iwarsson
530xd Individual -16
Råkade fastna och riva ur de tre kablarna ur kontakten som sitter två decimeter från låsmekanismen i bagaget, alltså inte de som går till c-låsmotorn.

Har sökt i elscheman men kan inte hitta riktigt vad det är till.

Färgerna är;

Blå
Blåröd
Svartröd

Kruxet är att efter kontakten är det inte samma tre färger... Så nu står jag utan fungerande c-lås.

Mycket tacksam om någon kan kika på sin bil eller lägga upp en bra länk. Det gäller en E32 740 -93 tillverkad 92.

st
105
stephan hahn
750iAL -92
750iAL -95
hade inte samma färger som du, men en av dom e det plus på, enkänner av om motorn har låst och den andra känner av om den e upplåst. så är det i min skuff i alla fall. hoppas det kan vara till nån hjälp
Iw
796
Iwarsson
530xd Individual -16
Tack Stephan, hade på känn att det kunda vara något sådant. Antagligen då till OBC eller larmet.

Kollade nyss de tre motsvarande kabelfärgerna.

Svartröd
Brun
Brunlila?

Säkringarna under baksätet är hela fast jag provade att koppla;

Svartröd - svartröd
Blåröd - brun och blåröd - brunlila?
Blå - brun och blå - brunlila?

Anledningen till frågetecknet är att jag inte minns färgen nu framför datorn.. Gissningar såväl som fakta mottages gärna innan jag går ut och steker en c-låsbox...

st
105
stephan hahn
750iAL -92
750iAL -95
Länk
sida 290, där är c-låsmotorn uppskissad
Iw
796
Iwarsson
530xd Individual -16
stephan hahn:

Tack stephan om du skrev fel sidnr får du gärna kolla igen, sid 290 är om sätesvärmen...

Har hela den informationen i datorn och har spenderat timmar för att hitta rätt pryl. Det närmsta jag kommer skulle vara på sidan 460 (trunk lock switch) koppling x358. Men jag tror inte på den heller, för färgerna stämmer inte överens...
st
105
stephan hahn
750iAL -92
750iAL -95
skumt, om jag tittar på sidan 290 så står det "central locking system"
och på sidan 460 "inteior lights". om du skulle hitta sidan i el-schemat så kan du jämföra siffrorna där kontra siffrorna på din c-låsmotor i bilen. det e inte alltid färgerna stämmer men siffrorna brukar vara det samma, men då måste du kanske skruva bort clåsenheten för att se dom på din enhet.
st
105
stephan hahn
750iAL -92
750iAL -95
om du kan, messa mig ett kort på hur det ser ut så kanske jag kan hjälpa dig lite bättre stephan_hahn@hotmail.com
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.