|
|
|
|---|---|
| Länk Är som sagt på väg att sälja min bil och återgå till en E39:a känns inte helt fel. Denna ser fin ut men känns lite skum. | |
| Vad är det som är så skumt med den? | |
zupra1 |
Hmm..ser inte heller något skumt med bilen.Jag kanske behöver ta en tur till Synsam? Mattias H...kan du förklara vad som är skumt? |
|
mattias h: Av ren nyfikenhet, varför byta från E61 till E39? /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Behöver inte va konstigt alls ... jag bytte precis från en E60 tillbaks till en E46. Förvisso köpte jag min E60 väldigt förmånligt, och lyckades t.o.m tjäna på affären, men det som avgjorde det för mig var att det känns som om att priserna börjar tippa brant neråt för begagnade E60 och att jag ville undvika att förlora en massa cash.. ... och faktum är att den 325Xi jag har nu är flera gånger roligare att köra än den E60:a jag hade innan :-) |
|
|
Ingen nummerplåt låga mil och lågt pris med tanke på utr. Eller är det bara jag som tycker det! Andersson_CSI: Därför det är den bästa bilen jag nånsin haft saknar min gamla E39:a än idag.Lite mindre och lite roligare än E61. |
|
| Men det kan bli en E61 525td också är bara lite less på att betala miljarder till skattemyndigheten i förmånsvärde. Ska tillägas att E 61:an är överlägsen i komfort en riktig glidare. | |
|
mattias: jag tycker inte priset på bilen är speciellt lågt. Jag förutsätter att bilen är importerad, den är manuell samt att t ex skinn och elstolar saknas och då ligger nog priset ungefär här. Självklart så får man ju kolla upp bilen ordentligt... Köpa nyimporterat i Sverige skulle jag undvika. Dom seriösa som sysslar med detta ligger högt i pris och dom som ligger lägre i pris har ju ofta bilar som kanske inte riktigt håller vad dom lovar. Om jag var du skulle jag utan tvekan leta i Tyskland, mer utrustning, bättre skick och oftast säkrare historik. ___ //Ulf |
|
| Tack för svaret programmer. Skulle gärna betala nån kunnig för att ta in en känner att risken är för stor att jag skulle bli blåst om jag for iväg själv, kan inte tyska heller. | |
|
mattias: om du enbart håller dig till www.bmw.de så är risken minimal att du blir lurad. Enligt min erfarenhet så har dom i regel hög klass på sina bilar och är det några fel så är dom noga med att meddela detta. Jag köpte min 530 osedd (om man bortser från de halvtaskiga bilder dom skickade till mig) och jag blev inte besviken när jag åkte ner och hämtade den. Har precis köpt en 320dAT som jag ska ner och hämta om 1,5 vecka...Båda gångerna så har all konversation skett på engelska. Har i och för sig längs vägen i billetandet stött på en del handlare som inte är lika duktiga på engelska... Och nu är elden tänd... ___ //Ulf |
|
| Ska gå in och kolla med en gång, du kan ju hojta till om du ser en fin 03 när du är nere i tyskland tack för hjälpen. Som sagt nu blir det tv tittande för hela slanten i 2 veckor. | |
|
Är det en svart manuell med M-paket som gäller? ___ //Ulf |
|
|
Byte från E61 till E39 tycker jag låter som ett dåligt betyg till E60/E61. Mvh Johan |
|
|
Eller ett bra betyg till E39 ;) ___ //Ulf |
|
|
Färgen är inte jätteviktig men m-pkt och manuell ett måste. Precis Ulf bättre bil är svårt att hitta. Vart går man in sen då man är på bmw.de har provat att klicka på det mesta men det enda tyska ord jag kan är typ käse |
|
|
du kan väl "bier" också ;) I menyn på höger sidan väljer du "Gebrauchtwagenbörse" (Begagnadbilbörs) och när nästa sida kommer upp så kan du längst till vänster välja "Sprachwahl" (Språkval) och välja engelska. ___ //Ulf |
|
| Ja just fan det glömmde jag. Alla tiders, tusen tack för all hjälp Ulf god natt på er. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.