|
|
|
|---|---|
|
Har en 328 coupe -96.... M-utrustad till max.......e lite glad över det !! Men den tysk som en gang i tiden köpte bilen pa Bmw i Tyskland glömde att beställa taklucka..... Retar mej nagonting enormt !!!!! :-/ Hur fan kan man beställa allt i utrustning.......men inte taklucka............. Ok, finns ju helautomatisk dubbel A/C i bilen, men ända.......... Undrar om nagon vet om man kan eftermontera taklucka ?! Kan man göra det själv?! (jävulskt händig e jag !!) Eller om en Bmw verkstad kan göra det för en rimlig penning ?! Skulle bli tacksam för svar........ | |
|
Det borde väl nästan rimligtvis gå att genomföra, då det är förberett för det. Iaf så kan man känna formen av den på insidan av taket i min Coupe. Annars kan du göra så här för att få rätt svar. Rätt och rätt vet jag inte men du får iaf veta helt säkert: -Tag telefonen -Slå 08 735 39 00 -Tryck 2 -Ställ din fråga |
|
|
Vart kommer man om man slar det nummret ?! |
|
| BMW Group | |
X. |
Klart att man kan beställa allt utrustningsväg utom taklucka. Taklucka suger. Vad ska man med sån till? |
|
Varför taklucka ?! Varför inte ?! Kan väl va trevligt ibland........... |
|
|
Du får nog nöja dig med dubbel ac om du vill ha orginal taklucka så får man byta hela taket (kapa av stolparna och svetsa dit ett med taklucka istället)frågan är då är du bered på att riva ner hela bilen inredning rutor dörrar bygga om elsystem + att lacka om tak och stolpar (ev hela bilen) det är väldigt mycket jobb!!!! (dyrt) ett annat alternativ är att montera in en eftermarknads lucka (jag skulle aldrig göra det) då finns det två alternativ elefant mödis om du vill att din bil ska se ut som en cv2 och fungera som badkar när det rengnar ute! glas taklucka som fälls ut bakåt över taket (förfinad skyport alla volvo raggares dröm ) :) båda dessa eftermarknads luckor är tillverkade av samma firma som det sitter orginal på bmw ,weissman? men på bmw har dom bara tillverkat mekanismen inte själva takluckan BYT INTE du kommer bli missnöjd + att det kommer att sänka värdet på din bil !!!!! H/Andreas |
|
|
Skulle heller aldrig eftermontera en "piratlucka".... Om det e som du säjer far man väl som du sa nöja sej med ac.....trodde möjligen det var möjligt att eftermontera en orginal.......men gar det inte sa gar det inte........tackar för info //Staticmove |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.