|
|
|
|---|---|
|
Hej alla! Har en fråga om gasresponsen på min 330 -03. Tycker att den känns lite konstig och beter sig inte så som jag vill. när man åker från en korsning och presic när man släper av gasen så blir det ett rejält ryk. som om du gasra gasibotten i 2sek.detta kan jag uppreppa ett par gånger sen är det borta. Sen om jag ligger på motorvägen och kör 120km/h så ökar förbrukningen markant utan att jag gasar eller ökar farten,jag kan då släpa på gasen och gasa igen till 120km/h med minskad förbrukning utan att tappa farten.Kan köra gämnt och fint med förbrukning ligger 1.0 och ibland 0.8 på samma sträcka samma förhållanden och samma körsätt. Har läst och hört om att vissa har -01 -02 har fel på gaspedalen men att det skall va fixat på -03 och det tas inte av goodwill garanti. Någon som vet något annat ? /Per | |
|
Prova uppdatera motorstyningsmjukvara. Det ändrade gasresponsen på min 330 avsevärt. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
| Efter att jag pratat med bmw på telefon. Så säger dom att det finns ingen programvara som skall kunna göra något åt den typ av fel som jag upplever. | |
|
Det låter som Bmw inte vet vad de pratar om. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Kan du svara på mer presic vad som uppdateringen innefattar. Alltså vad som den gör mer konkret,mer än fixar gasresponsen. Sökte men hittade inget |
|
| Så då har man beställt en ny gaspedal hoppas det blir lite skillnad :) | |
Helga |
Min blev helt ok efter jag hade bytat lamdasonden. Men förmodar att du kollat den. Jag upplevde ungefär samma innan bytet. //Helga |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.