|
|
|
|---|---|
|
Har fått ett jäkla problem på halsen.. skulle ut och starta bilen i morse efter jobbet. Larmade av som vanligt och satte mig i bilen för att starta.. hade varit ovanligt kallt så det gick inge vidare.. startmotorn och allt tände som det skulle, men inte den där sista lilla biten för att bilen ska hoppa igång. så jag försökte ett par ggr till larmet gick igång. stängde alla dörrar och försökte larma av. men det fungerar bara inte. har provat det mesta men kan icke larma av bilen.. så nu står den utanför jobbet och jag har inte en aning om vad jag ska göra. har försökt leta efter återställningsknappen till larmet i bilen men utan resultat.. finns det något sätt man kan komma förbi larmet och sedan starta bilen? någon som vet vad det är för fel? MVH Krille | |
|
Gissar att bilbatteriet är så dåligt laddat så larmet tror att någon försökt sabbotera genom att koppla bort batteriet. Du får öppna bilen(låta larmet gå igång) och ladda batteriet, alternativt byta till ett laddat batteri. Så skulle jag gjort... MVH /Jonas BMW CS #5871 Min pärla: Länk |
|
| /Jonas: Det har jag redan provat.. tatt ur batteriet och laddat det fullt, och även kört med startkablar.. men fungerar icke.. | |
|
På 950S är inte så avancerat, går bara startmotorn runt så kan inte larmet hindra motorn från att starta. Det finns inget som bryter tändning eller soppa utan startspärren är bara på startmotorn precis som på andra äldre larm. //Magnus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.