AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.713

Avgassystembyte i Malmö/Lund trakten

ErikNilsson
Hej,

finns det någon av er som känner till någon lokal liten verkstad som kan byta avgassystem på min E36 325 runt Malmö/Lund? Har redan ett nytt system som ligger hemma i förrådet men tycker att över 1000:-/h på BMW är i dyraste laget för ett sådant byte.

Klart att man kan försöka själv i en GDS hall på OK/Q8 men det förvånar mig inte om Murphy lägger sig i. Vis av erfarenhet så kommer det säkert strula alltså och att köra hem utan avgassystem på bilen önskar nog ingen.

/Erik
Speedy i malmö kan jag rekommendera. De är snabba och har humana priser.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
ErikNilsson
Hej Wendtan,

tack för svaret! Kan man komma dit med ett eget avgassystem eller måste man köpa det nya av dem? Förresten har du någon erfarenhet av Speedy i Lund?

/Erik
Var ligger speedy i lund? :)
Det går alldeles utmärkt att ta med sig ett nytt system.
Jag har bara erfarenheter av Speedy i malmö.

Länk
ErikNilsson
Precis vid Kung Oscars bro på andra sidan gatan Lundamattor. Vill minnas att de finns kvar men jag kan ha fel såklart. Speedy uppfattas lite som McDonalds, man borde få ungefär samma service oavsett vilken verkstad man vänder sig till. Jag förväntar mig inte heller några underverk.

/Erik
H
8
H Berlin
z3 2,8 roadster -97
Bilfixaren på Gunnesbo fixar till mycket bra priser och ofta snabbt.
Al
14
Alpina_B6
320i -83 E30
318iA Touring -03 E46
Prova Tobbe på Need For Speed vid frihamnsviadukten i Malmö
An
291
Antiloop
E38 728iA
Har bara positiva erfarenheter av speedy i Lund, annars kan du ju höra med Janne på OKQ8 när du ändå är i dom trakterna. Bra kille med humana priser.

Speedy i Malmö har jag DÅLIGA erfarenheter av när det gällde att kränga på 4 st regumerade 175/70-13 på plåt fälgar... 250:-/ st tyckte dom var rimligt.... ockrare!!

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
G-M: låt mig gissa, Nya postorder/internet däck?

Länk
Dettta var nog 97-98 så internet boomen var inte i gång riktigt utan jag körde upp och hämtade dom hos Molway i Lkr MEN det ändrar inte faktum att jag blev ytterst illa bemött av dom när dom inte fick sälja däcken så jag kan ju tänka mig vad dom säger nör du kommer in med ett avgassystem under armen....
Men man får väl hoppas att dom lärt sig ett och annat sedan dess...

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
G-M: Det var inga problem faktiskt. De sålde inte rostfria system där :)

Illa bemötande kan dock inte försvaras av något. De verkstäder där jag blivit illa bemött har fått veta vad jag tycker och sen har jag aldrig besökt dessa igen.

Länk
Ma
1.041
Magnus18
E39 528iAT -98
E34 518i -94 (sambons)
Alpina_B6:

Need for Speed flyttade till Fosie efter jul. Vet inte riktigt var då jag inte varit där sedan flytten.

Mvh Magnus

Finns det andra bilar än BMW!?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.