|
|
|
|---|---|
|
Som rubrik låter så har min kupefläkt dött. Bilen stod igång 5 minuter medan jag hämtade pizza. När jag satte mig i bilen igen funkade inte fläkten längre. Funkar inte i något läge. Tips????? | |
| Säkring nummer 19 eller 9, kommer inte helt ihåg. Kan också vara reläet i säkringsburken. Det är 4:e reläet från vänster raden under säkringarna. Tyvär är det inte ovanligt att kupefläktens kol tar slut och då är det bara att byta fläkt. Om du har fläkten påslagen och kör så kan den hoppa igång efter några minuter och då funkar den på alla farter igen men när du stannat brukar det vara samma visa igen. Det är inte fläktmotståndet för då ska den gå när fläkten är på full fart. Kan kanske vara nå´t annat men det är mer än jag vet. / Peps | |
|
Har självklart kollat säkringarna. Har även flyttat runt på reläerna utan någon framgång. Kanske dags att byta fläkten då *SUCK* |
|
| Tag bort plåten på torpedväggen och mät upp på inkommande kablar till fläkten och se så att du har kräm på dem, om inte så är det hyffsat lätt att byta fläkten då plåten är väck. / Peps | |
|
Hej! Har samma fel på min. Fläkten är helt död. jag har kollat säkringen och den är okey. har även köpt en ny fläkt men de fungerar inte än då. har inte mätt kablarna än men antagligen finns de ingen kräm där eftersom den inte snurrar. Ska kolla de ikväll. wolfman: har du mätt kablarna? vad kan de va för fel då? kan man mäta en kläkt på nått sett och kolla så den är hel? |
|
|
Nej. har inte mätt kablarna än. Ligger med lunginflammation just nu. Får vänta. Men jag är tacksam för alla tips och tar gärna emot fler. |
|
|
kolla fläkt-svärdet, gör en sökning för mer info. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| hej. Bytte fläkt på min för en v sen. Satte ström på den gamla o den snurrade bara sakta, så jag antog att det var kolen som var slut. Men det måste väl gå byta kol på en sån med. | |
|
Joxen. jag såg ett inlägg om en som bytte kolet på sin men de verkade inte va nått lätt jobb.. som jag fatta de så fanns de inte färdiga kolbitar utan han fick fixa till sina egna så dom passa. Sen så hitta jag felet på min bil varför den inte snurra. de va glapp i säkringsboxen (säkring 19) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.