|
|
|
|---|---|
|
de började med att jag fick motor stop några ggr vid trafik ljus. nu står den parkerad och jag kan inte få den att starta. vi trodde först att de skulle vara bensin pumpen, men enligt en vän som som gjorde lite el tester sa att han trodde de kunde vara vevaxelgivare eller kamaxelgivare. hur kan man vara säker på de? eller måste man köpa delarna o testa sig fram? e de vanliga fel på en e36? o vad kostar delarna? skulle vara så tacksam om jag kunde få lite hjälp med dessa frågor. tack på förhand DC | |
|
Har du gnista på stiften? Har du kontrollerat att den får fram bensin som den ska? Kan vara vacumläckage.... En vevaxelgivare är ju inte direkt det första som man misstänker har gått sönder när en bil lägger av.... Kolla de ovanstående sakerna, Har du gnista och får fram soppa så kan man börja fundera på vevaxelgivaren... Bilen dog alltså på tomgångsvarv om jag inte har förstått fel? Det brukar tyda på dålig bränsle tillförsel eller vacum läckage.... lycka till Grabbar som vet vad som gäller, Dom kör bil med Propeller! (BMW) =) |
|
|
tack så mycket för att du svarat på min frågan. vi testade lite grejer o kom fram till att bränle givaren får ingen ström. så vi trodde att pumpen va sönder men vi bryggade relen o då fick pumpen ström, så däeför tror vi att de en givenren som inte ger signal till pumpen. vad tror du????? DC |
|
|
om de e vacum lekage vad ska man köpa då??? tack på förhand DC |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.