|
|
|
|---|---|
|
Ni som äger en 328 e36, hur är det med rosten på era bilar? Funderar starkt på att köpa en sådan coupe, men det är rosten som avskräcker mig mest. Tack på förhand | |
|
Hejsan! Har en 328 E36 98:a och den har jag kört två vintrar utan att hitta någon rost! De beror mycket på hur man sköter dem, har sett 96:or som varit rostiga samtidigt som jag sett 92:or som varit rostfria! Syna noga innan inköp! MVH Min 328; Länk |
|
| håller med.. koll extremt nog .. vid skärmar .. bak bilen o underbilen .. efter rost .. | |
| Jo det ska jag göra. Ska M-testas innan köp också. | |
| Ingen rost alls. dock aldrig vinterkörd i Sverige. import för 4 år sedan. | |
|
E36 klarar rosten rätt bra men det blir lätt ytrost vid stenskott! Lätt att fixa bara skrapa rent i med zinkfärg lite färg o så klarlack! Sen får man fixa det ordentligt varje vår! Får man inga stenskott så rostar det inte......nja vissa har fått problem med bakluckor har jag förstått och så hundbenet...... Trots allt bilar som är 8 - 15 år gamla! Har en 328 - 1997 med 22 000 mil på mätaren! Köpte den när den gått 6500 mil och den går bara sååååå bra! Problemet med BMW är att de är dyra bilar, speciellt välutrustade vilket gör att oseriösa importerar skruvade lik! I bland är de dessutom våldsamt krockade och sen slarvigt lagade (tror du de rostar ?????) Köp alltså en som är Svensksåld eller som inköpts på en autoriserad BMW handlare i Tyskland! Allt annat är ett stort lotteri! A |
|
| okej.. Men upptäcks inte det ganska lätt under M-testet? | |
|
En relativt lugnt autobahn eller svensk motorvägskörd BMW märks inte milen speciellt mycket på! Om bilen gått 6 - 7 000 mil per år de första 3-4 åren och sedan de normala (för BMW) 2 - 3000 mil per år eller bara gått 1000 mil per år i Stockholm eller annan större stad syns ingen skillnad på! Snarare så att stadskörningen i så fall skulle slita mer! Mätaren går dessutom skruva så ingen kan se det efteråt! Satsa på en bil med få ägare och kolla med bilprovningen några år bak i tiden så kan du följa upp milen. A |
|
|
Har en 328-96 coupé. De finns stenskott men de finns ingen rost, ska lacka om front och huv innan ja ställer på den. Kollar man på bilen så ser den ut som ny i plåten (förutom vissa stenskott) så ja tycker de klarar sig bra från rost. Min bil har aldrig varit vinterkörd i Sverige, import 98, vet inte om den kördes vintertid i tyskland? Riktigt sköna bilar e de iaf... |
|
|
Jag hade en -96:a för två år sedan. Det kröp rost i alla skärmkanter och speciellt på höger bak, där syntes det utifrån. Det fanns även lite rost i nederkant på samtliga dörrar. Mitt råd. Köp en nyare import, då har du störst förutsättningar att klara rosten. Flåklypa |
|
| Min E36 328 coupe från 1996 har altid vinterkörts men ingen rost, jag tvättar den ofta och parkerar i uppvärmd garage. | |
| Det enda stället där är rost på min bil är lite på baklukan, precis runt nummerplåten. Är väll den som legat emot där. Annars är den inte rostig. | |
|
Hmmm nyare E36 import?? Det är Ebberödsbank det! om man kollar annonspriser i Tyskland! Med dagen Eurokurs är fina E36 bilar DYRARE i Tyskland! Så ..... jag tar helre en tidig import eller en sen E46! Jag köper själv i Tyskland (köpt tre bilar där) och undviker bilar som importerats av bilförmedlare för de bedriver ingen välgörenhet! Satsa på en privatimport med samma ägare som importerade bilen - eller varför inte importera själv om du vill ha en importbil! Så gjorde jag - dvs importerade själv från BMW Munchen när Euron var billig och så har jag haft bilen i snart 6 år och har tänkt ha kvar bilen ett tag till! Men jag vet att det finns uppfattningar om att importera här på forumet, många har tydligen blivit grundlurade på slitna, krockade, mätarskruvade importlik! Är importbilen köpt privat eller av en icke märkessäljare och utan Eurogaranti skulle jag inte heller våga eller vilja köpa bilen! |
|
|
Som Flåklypa och alaska skriver Import E-36 som inte varit i sverige mer än ett par år är säkraste korten mot rost! Själv har jag haft en 92 :a och nu en 96:a och 92 an hade varit här 2-3 år och hade en liten fläck på bakluckan som man märkte vid vaxning samma är på min nuvarande någonstans på bakluckan har jag en liten rost fläck som knappt syns. Det bästa är att importera själv från en stor Bmw handlare som har sparat på en gammal fin raritet som E-36 pga fint skick eller inbyte det borde vara det säkraste kortet för en fin 328. Jag köpte min i tyskland (Bmw Ehrl) för ett årsen och priset var inte bättre än här i sverige men skicket var bättre än medel 328 här i sverige och som alaska skriver du slipper alla vinstdrivande importörer som skruvar autobahn krockade lik :-) om du åker ner själv! |
|
|
Min är också import från 2002, kanske därför där är så passa lite rost. Dock har jag inte importerat den själv. Nu ångrar man att man inte läste tyska i skolan. Det hade underlättat framtida importer en hel del. |
|
|
bakluckan börjar det komma på......men jag har en kombi vanliga fel: oljeläckage, länkarmsbussningarna, kliman, dörrlås---allt e lätt o kolla |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.