AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
661

Tidigare ägare?

Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Har kollat upp en bil i bilregistret och det står:

Tidigare ägare från 2003-12-22 (Ny varande ägare)
Tidigare ägare från 2003-05-02 Bilia
Tidigare ägare från 2001-12-01 Bilia

Min fråga är varför är Bilia ägare två ggr i rad utan någon annan ägare emellan?

Det är samma Bilia med samma organisationsnummer.

Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
"Ny varande ägare" ska vara "nuvarande ägare", sorry
Den kanske varit utleasad, inom eller via Bilia ?? *Bara ren gissning*

Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
T, det var min första tanke också.

Frågan är hur man kollar upp detta närmare? En signal till Bilia kanske...
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Björn: Har liknande på min V70 fast det är en annan Volvohandlare som står med två gånger. Killen som jag köpte bilen av jobbade som säljare på denna Volvo-ÅF och hade haft bilen sedan den var ny. I samband med att jag skulle köpa den så gjordes någon ägarbyte inom företaget innan bilen hamnade i min ägo och jag står således som ägare nr 3...

Vet inte vilket upplägg dom har eftersom Volvosäljaren annonserade bilen privat på Blocket och han hade även sin andra Volvo på annons. Han berättade att dom fick köpa en nybil och begagnad per år till rabatterade priser men samtidigt så stod han inte som ägare på bilen jag köpte. Det var alltså ett privatköp men jag betalade bilen hos Volvohandlaren och fick även kvitto på köpet...

___
//Ulf
Björn B:

Kan det inte vara så att Bilia 1 tog in bilen sen köptes den vidare till Bilia 2 sen till dig?

Eller är det samma Bilia ort som den stod skriven på?

Om inte så röstar jag på att den har varit ut-leasad till någon som jobbar på Bilia, sådant förekom när jag jobbade där för många år sen.....
Ja kikade lite på en bil som råkat ut för detta. Bilen hade varit en anställds bil hos Bilia för att sen hamna i hallen. När den går ut på försäljning så bytar den ägare pga att de är olika avdelningar och således olika "underbolag"

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
wendtan:
O/T: Där kom ordet "bytar"! Återigen från en skåning! No offence, men varför är det bara ni som säger så? (just i Skåne alltså)

///
Min BilBlogg & Slippa-bli-blåst-guiden: Länk
Rolex: Att byta, Något bytar ägare. Mycket logiskt :)
Nej, men ibland skriver som man pratar vilket inte är helt korrekt i detta fallet.
Självfallet byter bilen ägare och inget annat.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.