|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
| Borde ju vara det.Vore ju mysko om man annonserar ut grejor som inte finns. | |
| Nu har kopplingen kommit men den var inte ny.Hade kanske skrivit fel i annonsen vem vet?Lamellen är 9.4mm är det någon som har en ny lammel att mäta på så att man kan se hur mycket den är sliten?Inte för att jag orkar bry mig längre. | |
|
"en NY komplett kompling med tryckplatta och svänghjul till 325. öppet luftfilter med fästen och fästplattan till lmm. original oranga sido blinkers (fina). ett styck reservhjul i bra skick. hör av dig för info och priser jag är inte dyr på något vis. obs förskottsbetalning gäller. då jag inte litar på någon." Står KLART och TYDLIGT att den ska vara NY... Risigt tycker jag, att så inte var fallet. DANNE Min bil: Länk |
|
| Står det med stora bokstäver att den är ny så SKA den vara ny! | |
| sätt hårt mot hårt! | |
|
Lång men intressant läsning hur man man förstör sitt goda namn för skitpengar: Länk (1805 inlägg läst 1 892 341 gånger). |
|
| jag hade hembesökt personen tveklöst , kanske slutat mindre otrevligt för hans del | |
|
Burn: Den tråden var nog bland det roligaste jag har läst. Men det tog ju sin lilla tid att läsa igenom den. //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
Hur gick det till slut? MVH, Danjel (fd. Dandelue) Min bil: Länk |
|
| Hur kan man vara så dum så man betalar någon i förskott? Varför lita på han om inte han litar på någon? haha...shit. Tänk dig för e mitt tips. | |
|
Joney! Tack för ditt värdefulla tips, det kommer vi alla ha nytta av! |
|
|
Då är jag oxå jättedum, har betalat folk jag inte känner i förskott. Ibland är det inte lätt att få till en affär annars. Man måste t.ex. ha ett postgirokonto för att kunna skicka grejor mot postförskott med posten. Bussgods går nog utan om jag minns rätt. Men att skicka ett kameraobjektiv med bussgods som kan slarva bort det mesta är ingen bra idé. Jag har fått mina grejor de mycket få gånger jag gjort så. Däremot kommer jag aldrig att betala någon okänd i förskott mer pengar än att jag kan leva med att bli blåst. Jag tar alltså en medveten risk. Det är även samma sak med många utländska företag, pengar insatta på deras konto innan. Annars kommer det inga grejor. Men med firmor är det ju lite enklare att kolla om de skött sig tidigare. /Fredrik Min Z3. Länk |
|
|
Fredrik M: jag har gått till min bank och fått låna ett av deras postgirokonton. ///M-Power När du älskar att köra |
|
|
ratsit.se annars... där finner du hans adress osv.. Länk |
|
|
2002ti... Du har powerpost... Länk |
|
| Samtidigt är det inte så roligt att skicka iväg grejer mot efterkrav som köparen inte hämtar ut. Har hänt mig ett X antal ggr. | |
|
Det finns risker i allt man gör. Gör det som svider minst för en själv om det skulle skita sig... MVH, Danjel (fd. Dandelue) Min bil: Länk |
|
|
De gånger jag säljer grejer så föredrar jag förskottsbetalning då folk är dåliga på att ta ut prylar.. Får jag betalt för något skickar jag ju givetvis prylarna.. Ingen är osynlig på nätet... Ska man leva som säljare måste man ha rykte om sig att vara reko.. |
|
| Värdefull tråd ni länkade till (4x4pirate) men skrämmande människor där... | |
|
Rätt lång tråd oxo, många som ställer upp/tar chansen att hota lite när man är i en stor grupp. Inget försvarar dock säljarens beteende... ///M POWER - När du älskar att köra! mvh B-O |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.