AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.443

Rymms en barnvagn i en E46 sedan?

Visa användare
34
vader
530i Touring-93
Som rubriken lyder.. får man plats med en normalstor barnvagn..

Kan också passa på och fråga om någon har tittat på denna:

Länk

Tack på förgand! //v
Ja med lite bök för du måste ta loss hjulen för att få in vagnen genom lucköppningen.

fe
1.671
ferlin
Audi Q8 e-tron
Meckar i en 530xi E61 och en 320d -07 (EPA)
Jag har precis bytt bort min E46 sedan pga just barnvagn..den vagn vi köpte var inte ens nära att gå in (prövade iofs inte att ta bort hjulen) öppningen på bagaget är inte direkt lämpad för att trixa in en barnvagn heller.

Men visst, det kanske går om man är beredd att trixa lite för att få in den :)
Gick ganska smidigt med vagn i e46 sedan tycker jag, dock fungerar det inte med äldre mer otympliga vagnar eller de med hård insats för nyfödda, en modern vagn typ brio nova eller emmaljunga edge ryms utan större problem, dock måste som sagt hjulen bort.

Kör numera touring vilket naturligtvis är det rätta om man ska slippa ha takbox på längre resor.
fe
1.671
ferlin
Audi Q8 e-tron
Meckar i en 530xi E61 och en 320d -07 (EPA)
En anledning till att vi bytte bort E46:an var att jag bedömde att man som nybliven förälder kanske har annat att tänka på än att "böka" med att få in vagnen i bilen varje gång man ska nånstans (mest för frugans skull).

Kan tillägga att den vagn vi köpte var en Emmaljunga Sport -05
Går det bra med en barnvagn i en E46 Touring då? Får man plats med nåt mer då?
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

håller med ferlin, det ska vara enkelt och smidigt att ta med sig vagnen och även frun ska klara av det. Det får plast lite annat runt vagnen i en E46T men en fördel är nog att ha mjuk packning för att kunna utnyttja det på bästa sätt. Tyckte själv att E39T var i minsta laget, dvs det fick inte plats några mängder bagage när man satte in vagnen (Brio Nova) enbart ihopfälld. I vår andra bil som är en V70 så går vagnen in på längden vilket ger ett rejält utrymme för övrigt packning.

Sammanfattningsvis så skulle jag skippa en E46 sedan om man har barnvagn. E46 touring går nog att leva med, E39T är aningen större och om man enbart prioriterar lastutrymme så är givetvis en V70 ett bättre alternativ.

___
//Ulf
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
drimmer: Det gör det även om det inte är jättemycket plats över. Vi har en Tetounia Delta Sport som går in på bredden tillsammans med hård babylift. Och packar man duktigt så går det även att åka till sommarhuset!

Finns dessutom några trådar om barnvagn och E46TO om du söker.

Tack för alla svar... Kommer nog att satsa på en E46T då.. Jobbigt.. hade helst inte hamnat i touring träsket.. ska precis sälja min V40 2.0T :-)
Visa användare
62
gigge
E36 320i -92
Har en e36 limo, vet ej hur storleken på skuffen är jämfört med en e46, men vi får in chassit utan problem men ligg/sittdelen får ligga i baksätet.
Kan nämnas att vagnen är av den mer bastanta modellen.
Funkar ju helt okej då vi ändå inte far iväg med vagn så ofta, och sålänge inga fler passagerar ska med i bilen.
Grundfrågeställningen löd: "Rymms en barnvagn i en e46 sedan"
Det gör den som sagt men att det skulle finnas speciellt mycket plats över är det väl ingen som på fullaste allvar trott :-)

Och du vaders: Touringträsket är ingen djup blöt myr, du kommer att bli glatt överraskad efter ditt ev byte från V40 till e46 touring tror jag...
Vi fick in vår EuroBaby combivagn i vår E46 '02 sedan utan att ta av hjulen. Ett tips bara.
Vi testade ett flertal vagnar, innan vi hittade denna modell som gick in utan problem.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.