|
|
|
|---|---|
| Tror ni att det skulle bli några problem att få på 18" eller 19" fälgar när bilen är så sänkt? Hur låg profil kan man egentligen ha? Jag är inte direkt någon 'motormänniska' och har i stort sett 0 koll när det gäller bilar. :P | |
|
60mm sänkning är rätt mycket det fanns en som la ut en bild på sin svarta bmw med 60 sänkning.. den va maffigt låg.. tror han hade 18" på den så det skulle nog kunna gå..va e det för bmw..? MVH Gurran, 6a for life!! |
|
|
sorry glöm det ja sa nyss.. det var inte alls 18" han hade på.. kolla bilden sj.. detta är förmodligen 60mm sänkning: www.mockan.com/annat/325.JPG MVH Gurran, 6a for life!! |
|
|
Ps det är "alien29" bil här på autopower. MVH Gurran, 6a for life!! |
|
| Joo min är nog sådär låg också. Längst fram på kjolen, vid hjulhuset är det 11cm från backen. Men hur stora fälgar kan man ha utan att de blir större? Jag menar, hur låg profil kan man egentligen ha? | |
|
profil på däcken menar du elelr..? MVH Gurran, 6a for life!! |
|
|
Aah precis! Som jag har förstått det ska alla däck (fälg + gummi) ha samma omkrets oavsett fälgstorlek. Alltså har du 15" fälg är däcket betydligt högre profil än om du har 17" fälgar, detta för att hastighetmätaren ska stämma. Så vad jag undrar är, vilken storlek kan jag ha på fälgarna utan att däcket blir större? Jag vill bara veta hur stora fälgar jag kan ha utan att höja bilen igen! Större fälgar = Mindre profil på gummit = Samma totala däckstorlek Jag vet att jag skriver rörigt, vet bara inte hur jag ska formulera mig korrekt. Hoppas det inte är något problem att förstå vad jag menar! |
|
|
okej.. förstår.. vad har du för storlek nu då? på fälgen och profil på däck nu..? MVH Gurran, 6a for life!! |
|
|
*Vinter 195/65 "15 Sommar 225/45 "17 Jag köpte dock bilen för några veckor sen och har aldrig haft sommardäcken på, så vet inte hur de passar. |
|
|
okej,. då måste man säkert göra uträkningar och sånt om hastighetsmätaren ska visa rätt.. :S å jag å matte går inte ihop direkt.. :S MVH Gurran, 6a for life!! |
|
| Ja men uträkningar är ganska irrelevant, det enda jag veta är hur stora fälgar jag kan använda mig av utan att måsta höja bilen! | |
|
18" med 40 i profil skulle nog kunna gå.. men inte säker.. kanske går in mycket mer än det.. :S MVH Gurran, 6a for life!! |
|
|
ett enkelt sätt att mäta är väll att du tar de däcket com bilen ska ha standard (se regbevis). Tar ett snöre, drar de runt fälg och däck.. sen är det bara att jämföra. Men om det nu inte stämmer.. vad gör det hur mycket kommer hastighetsmätaren visa fel? 5km/h vid 100? någon som vet? /Strengbohm Bmw E30 "Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum." |
|
| Borde väl finnas någon med 60mm sänkning som har prövat själv? Lite svårt att mäta med ett snöre om man tex ska beställa fälgar. Här i Piteå finns inget direkt utbud! :P | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.