|
|
|
|---|---|
|
Har länge läst inlägg nu där man tilltalar varandra med dess användarnamn, även att fler och fler faktiskt skriver sitt eget riktiga namn i signaturen. Tycker det är mycket trevligare att själv bli nämnd som "Rickard" än som "tarzan" som brukar va väldigt vanligt i mitt fall.. Förstår dock enkelheten i att välja anv.namnet som tilltal, mest för att det är lättare att hitta i diskussioner, och jag vet att detta delvis redan svarat på min egen fråga, men hur ser ni på det? Diesel-räsern /Rickard | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Varje användarnamn är ju unikt här på forumet,men det är ju inte tilltalsnamnen. Finns ibland många på samma tråd som heter ex Fredrik,samt alla kanske inte vill blanda in sina namn pga företag etc. MVH Patrik |
kilroy |
Håller med M635 forever. Många förnamn delas ju av många medlemmar. Om det däremot är så att man känner någon speciell medlem väldigt väl så känns det kanske naturligt att använda hans/hennes namn. Mvh kilroy (som faktiskt heter Adam) "En dåre säger vad han vet, en vis vet vad han säger" |
|
Kan bara instämma, användarnamnen är unika. Om sen inte användarens förnamn står i signaturen så är det ju svårt för andra att följa diskussionen om inte alla vet vad användaren ifråga heter "på riktigt". Keep Your Distance! |
|
|
/tarzan325/......om du nu hellre hade velat bli kallad vid namn och inte tarzan som ditt nick. Undrar då varför du väljer ett nick som du inte vill bli kallad?? Ta er en titt: Länk |
|
|
Nicket är ju en väg att särskilja och ger en speciell forumidentitet som ofta gör att man direkt ser vem som gjort inlägget, till skillnad mot 10 olika Anders etc. Däremot är det väl ok att man signerar sitt inlägg med sitt riktiga namn tycker jag. Mvh Göran |
|
|
manowar: Jag har inget problem med att bli kallad för tarzan, men det är snart 5 år sen jag reggade mig här och hade inte de tankarna då.. hade jag reggat mig idag, efter att surfat runt här lika lång tid så hade jag valt mitt namn faktiskt! Men jag förstår hur ni andra tänker och var bara nyfiken på att höra lite funderingar kring det hela. Diesel-räsern /Rickard |
|
|
Ja se man måste tänka på de mesta när man väljer ett nick, iaf om man planerar att behålla det en tid. Ta er en titt: Länk |
|
|
På sidor som Zatzy, forum av sexuella inslag osv så kan jag förstå att folk använder riktig bild/namn det då allting ändå ligger på en viss nivå och man inte gärna vill bli igenkänd "IRL" ;) På AP ser jag dock ingen mening med det :) /Olof Sportsfahrzeug aus München |
|
|
I alla mina konversationer så skriver jag nicknamnet dvs: tarzan325: Hur ska den andra personen i annat fall veta att texten jag skriver är till han/hon/alias? |
|
|
Ni får gärna kalla mig Ers Högsta EXCELENCE :-)))))) (förlåt, kunde inte låta bli) If it aint broken - dont fix it |
|
|
Jag försöker att tilltala folk med riktigt namn i de fall de har sitt riktiga namn som användarnamn, i signaturen, eller ifall jag känner dem personlingen :) Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.