|
|
|
|---|---|
| Länk | |
|
Har sett att det finns exemplar som kostar lika mycket i Sverige så man kan inte säga att det är ovanligt. //Schnitzer M5 -95: Länk |
|
|
Bilden verkar vara tagen i USA så lite misstänksam kan man nog vara. Priset känns också i underkant även om det säkert går att skaka fram en M3:a för 70-72' i Sverige. ___ //Ulf |
|
| Det är ju inte ens S50 motorn så, den är ifrån USA.. | |
| Men är det nått annat special på den? Ser ut att vara nå godis under huven men ser ingen kompressor? | |
| Över 370hk. Måste väl nästan vara en kompressor av nån form. | |
|
Hmm.... jag tycker mig tydligt se en remdriven kompressor på insugssidan av motorn. För övrigt ser det ju ut som en M52 motor, rätta mig omedelbart om jag har fel. 6a - för det är du värd |
|
|
För att få ut över 370 hästar från en bil som har ca, 240 i original så ligger ju inte en kompressor långt borta men å andra sidan så luktar detta bluffannons och då kan hästarna vara tagna i luften... ___ //Ulf |
|
| kompressormatad 325a? | |
|
Bilen är kompressormatad. Syns ganska tydligt på (motorbilden) Motorn är M52. Säkerligen en skitkul bil men har hellre en M3a med 3,2/3,0 motorn av 321/286 typ orginal. //MVH Andreas M-power när du älskar att köra! |
|
|
motorn är väl en s52? Brukar sitta såna i USA M3, M roadster & M Coupé? Ska vi spekulera så är den säkert importerad av en Natoanställd.. Z MMM Coupe |
|
|
Här är Dinans version visserligen bara på 341hk: Länk Z MMM Coupe |
|
|
Tror du är inne på helt rätt spår Anders. För att vara petig så borde det vara en S50B30US eftersom det är en 95:a. 96 kom S52B32 i USA. |
|
|
Nu vet jag iofs inget om prissättnigen på just dessa, men jag brukar ha som regel att passa mig för privatannonser, just pga allt bedrägeri som förekommer. |
|
kilroy |
Mig veterligt hade Dinan inget kit för M3 som gav 370 hkr men jag är inte helt hundra. På 90-talet brukade Dinan också placera sitt varumärke väl synligt inne i motorrummet men något sånt syns inte här. Kan ju också vara något hemmabyggt system men vem vågar köpa det...?? Mvh kilroy "En dåre säger vad han vet, en vis vet vad han säger" |
|
Är jag kass eller är formuleringarna i annonsen extremt, otyskt, dålig? Verkar mysko. Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
kilroy |
Jo, du har helt rätt, Kalle, tyskan låter lite "himmagjord"...milt sagt... Mvh kilroy "En dåre säger vad han vet, en vis vet vad han säger" |
|
Hur många bluffannonser som helst där: -riktigt lågt pris -bilderna tagna i USA -privat säljare -misstag språkmässigt och faktamässigt ...har ju varit upp till diskussion tidigare så vad är det som gör att detta skulle vara en annons på en bil som verkligen finns i Tyskland??? Vet inte om det är en tillfällighet men jag har nu sett ett par misstänkta annonser där priserna inte längre är under hälften av normalpriset utan kanske 30% under. Kan ju vara en ändrad strategi där det inte längre är lika uppenbart att det rör sig om bedrägeri... ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.