|
|
|
|---|---|
|
Det är dags att beställa sommar bilen. Någon som hört något rykte om Z4 Carlifonien Edtion. Reduserat pris och rätt mycket "måste ha utrustning från början" är det jag har hört. Någon? Mvh Alf | |
|
Aldrig hört talas om faktiskt, men jag är ju en sådär 3 månader efter varenda gång XD, Ska skriva upp detta på ett papper så jag inte startar en ny tråd om detta om 3 månader :D Men det låter väldigt bra ialf, måste kolla upp det ska höra med min bmw handlare, måste ändå fixa cabben :( |
|
| har helelr inte hört talas om det...måste väl vara som kommer ut snart...vore ju trevligt me lite nya färger och så oxå... | |
|
Fanns ju något liknande med Z3:an när den funnits några år. /// Viktor Mer mos till folket |
|
|
Ja, det kommer en Z4 California Edition nu till våren. Motoralternativen blir 2.0 och 2.5. /Masten Varför äta Omega-3 när man kan köra Zäta-3? |
|
| vilken utrusning är det som ska ingå i den versionen?? | |
| Aj bara 2.0 och 2.5 eller även 2.5si? 2.5si | |
|
Jag ska kolla upp det hela lite närmare. Vi får in vår demobil i början av april iaf. /Masten Varför äta Omega-3 när man kan köra Zäta-3? |
|
|
Det jag funnit ut är att det kommer finnas från 2.2 - 2.5si tyvärr kommer det inte finnas någon 3.0si carlifonien editon. Masten har du funnit ut något något mera? Undra om 2.5si duger? Provade en ny 325 med samma motor, och den var rätt trött, tråkig motorkaraktär. Brist på vridmoment känns det som. |
|
|
Har nu äntligen beställt. Det fick bli en 2.5si CarlifonienEdition leverens sker april-maj. Utrustningen blev: * Silvergrå Metallic (Ej sterlinggrå ut den nya mörkgrå) * Advantagepaketet (ingår i Carlifonien Edition) * M-Ratt med Mulitfunktion * M-Sportstolar * Cromelineintriör * 18" istället för 17" * Navi-Pro * Hifi-Pro * Sandfärgad läderklädsel * Larm ------------------------------------------------------------------------- Z4 2.5si Carlifonien Edition inkl Advantagepaket = 339.000 SEK Z4 2.0i Carlifonien Edition inkl Advantagepaket = 294.000 SEK Advantagepaket: Xenon, förvaringspaket, Vindskydd, farhållare, regnsensor, klima, larm. |
|
|
Vad skiljer en vanlig 2,5si mor en med Californien paketet förutom advantage då? |
|
|
Inget förutom rabatten och advantage paketet. Inte enligt mina papper jag har här i alla fall. Mvh Alf |
|
|
Det blev två extra paket till: * Xenon på helljus och angelyeas * Innerbelysningspaketet, med avbländade backspeglar. Blev mäktigt irriterad att standard inte har den där lampan i taket som lyser ner på växelspaken. Därför fick det bli innerbelysningspaketet också för 3900 SEK! Otroligt!. Grrr |
|
|
Alf_VON_Sil: Otroligt irriterande. Samma sak hos Audi, men där kostade det "endast" 2500. Otroligt snålt att kränga diverse ljuspaket liksom. |
|
|
Alf: vad hamnade du på för pris med all den utrustningen...? / Mvh Joakim Min fd: Länk |
|
|
Acey: Visst är det sanslöst, de hade belysningspaket 1 och 2. Där 1:an bara hade belysning vid fötter och berlysning som lyser mot mitt consolen mellan stolarna för 2.900 men för endast 1000 kr till kunde man får avbländade backspeglar också. Så det fick bli det också då. Ufo: Sånt är ju hemligt... låt oss säga strax över 400.000 Plockade på utrustning för nästan 100.000 inkl belysning i kupen då.. För man kan ju inte ta det för givet att de leverar sånt i en ny bil. Glömde och säga att jag hängde på sportfjärdrarna också. Fick 10% på all utrustning samt ytterligare några % på bilen. Men är ändå inte helt nöjd. De får riva fronten och ta bort de fula svarta njurarna vid leverans också. Så det är väl en 1.000 lapp där också. Och jag har fortfarande inte fått info om det är kromade avgaspipor på 2.5si. I så fall får de sätta på det också. Navi går på 29.000! till Z4:an är inte det hutlöst dyrt? Förstår de som skippar den. mvh Alf |
|
|
Alf: Ok... :) / Mvh Joakim Min fd: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.