|
|
|
|---|---|
|
hej jag har funderat på att lakera om mina splitfälgar men för att göra de måste man dela fälgen min fråga är då om man kan göra de själv någon som har erfarenheter av detta? Mina fälgar är breyton magic racing 19 tum | |
|
Hej! Det går att dela fälgarna själv, men jag rekommenderar dig att lämna in dom. Särskilt när det är så pass fina fälgar. Kan starkt rekommendera Fälgfixarna om du ska lacka om fälgarna. www.falgfixarna.se MVH / Jacob |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Det svåra är inte att plocka isär dem, det är att få ihop dem igen så att de blir täta samt "raka" och rätt balanserade. Skulle starkt rekommendera att lämna in dem trots att det kostar skjortan! MVH Patrik |
|
Finns det någon liknande firma som fälgfixarna lite längre norrut? Det är en bit till Helsingborg från södra dalarna:) Har också splitfälgar som skulle behöva lite kärlek. |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Närmaste jag känner till är Intera i Stockholm! Ring dem o kolla. Gör bra jobb för övrigt! MVH Patrik |
|
Är det någon här som delat på sin splitfälg renoverat samt monterat ihop för att sedan lämnat in på balansering med lyckat resultat? Mvh Danne |
|
| när jag delade mina så drog jag av en massa bultar! hittade också några sprickor i en fälg, äldre fälgar förvisso, men man vet aldrig vad man hittar! | |
|
dd lyckades du återmontera fälgbanorna och i så fall vart det bra balans mm. Mvh Danne |
|
| Jag har gjort det på BBS fälgar och det var inga problem att få det att passa bra igen. FÄlgarna var ca 3-4 år gamla | |
| hmmmmmmm, har nog inte kommit så långt!! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.