AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.491

När ska man sälja sin M3 E46?

Med tanke på att ny M3 kommar i 2007, när ska man då sälja sin M3 E46 för bäst pris? Evt. vänta tills den nya M3 har varit på marknaden i 6 mdr. kanske?

Tacksam för svar. Också från RS2 :-)
Tycker man ska sälja när man blir sugen på nåt annat, sälja av strategiska skäl för att det kommer en ny modell är nog bara o lura sig själv.
Men om du ska ränka flest mil per krona så ska du ju köra den tills den ska skrotas. Ju tidigare du byter desto dyrare är varje avverkad mil.
mi
422
mickqe
Bmw 330D -2008
Bmw 325IA Cab -92
Ford Mustang mach 1 -1970
Bmw M3 e46 smg cab -02
Tror det är bäst att sälja bilen nu i vår om man går i tanknarna å sälja.. Har haft mina funderingar men det tar emot..

Grubbe
Man säljer då man blir less... Är man genuint bilintresserad så spelar inte pengar någon roll. Alla utgifter som har med bilen att göra är bra utgifter. :)

Fl
406
Flisan
BMW M3 Coupe -93B
Alt. 1 Så snabbt som möjligt om det är enbart pengar som styr.

Alt. 2 Ha kvar bilen så länge som möjligt om pengarna styr men inte fullt så mycket som i Alt. 1.

Alt. 3 Aldrig, om du är rik.

Alt. 4 När du känner för att byta till nya M3:an, om du är tokrik och biltokig.

Välj ett alternativ som passar in på dig och agera därefter.

mvh/F
ka
204
kaell
330xi -01
Om man istället pratar i bilens försäljningsvärde istället för försäljning, så tror jag att M3 E46 sjunker snabbt i pris då M3 E90 etablerat sig och finns för leverans.

__
Joakim, Karlstad
Z3 2,8 Coupe -99
Hej alla.

Ja det är sant. Jag tror också det är bäst att bli av med den innan den nya M3 går att beställa. Annars ska man vänta tills kanske 2008 / 2009.
Jag tror inte att E46 M3 kommer att sjunka mer i pris bara för att E90 M3 kommer hösten 2007 utan det är hur gammal bilen är, milantalet, skicket, mm som påverkar priset i första hand. Varför skulle en begagnad E46 M3 som kostar ca 300-450 000 SEK påverkas av att en ny E90 M3 kommer som kostar ca 650-750 000 SEK och som har en helt annan kundkrets? Skulle en begagnad E46 M3 behålla värdet mer om BMW av någon anledning inte skulle tillverka någon ny E90 M3? Idag är konkurrensen så stor bland biltillverkare och priset på begagnade sportbilar i denna prisklass påverkas mer av andra saker som import och försäkringskostnader.

/RS2
Hej. Jag väntade på RS2´s kommentar. :-)

Du har säkert rätt. Men jag kunna tänka mig att fråga dig RS2:

Vad skulla man kunna få betalt för en M3 E46 med följande spec:
Ett pris vid salg nu, och ett efter sommer.

reg. 01/2003
Svensksåld
Mil: 3550
Carbonsvart
Röd läder (ser ut som nya)
Börstet alu
Manuel
CD-växl.
H/K ljyd
Taklucka
19" M3 org. CSL m. nya pilot sport.
Ditec
PEDANT sköt. Ser verkligen ut som NY. Verkligen

Ska bli intressant att höra vad du / ni tycker.
Däremot så tror jag att om du köper en ny E46 M3 idag fullutrustad för ca 750 000 SEK så kommer begagnade värdet att påverkas mer då någon som är beredd att betala dessa summor hellre köper en ny modell för 750 000 SEK än en begagnad äldre modell för 600 000 SEK.

/RS2
StigM3,

Eftersom jag inte ska sälja min E46 M3 ännu så har jag inte riktigt hängt med i prisutvecklingen plus att jag fortfarande tror att miltalet, utrustningen, skicket, mm har stor betydelse. Jag tror de som håller på att leta efter en E46 M3 har större koll men då ska man komma ihåg att många bilar som ligger ute till salu med lågt pris under en längre tid oftast har ett lågt pris av någon orsak. Jag har sett några bilar hos BMW återförsäljare i Stockholm till relativt höga priser och de har av någon orsak sålts ganska snabbt.

/RS2
Hej RS2

Jag förstår. Har du funderat på när du själv ska sälja din M3?

/StigM3
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.