|
|
|
|---|---|
| Hur stor skillnad gör dubbla sidorutor på en m5 e39. Ngn som vet? | |
|
UNGEFÄR SÅ HÄR MYCKET Jämfört med så här mycket. Om man pratar vid färd. Bättre kan jag inte förklara det. =) |
|
|
Hej, Jag har dubbla rutor i min och jag måste säga att jag tycker att den är grymt tyst men jag har tyvärr inte kört någon utan "dubbelglas" på länge så det är svårt att jämföra.. Mvh Jimmy |
|
|
Detta beror på vad du är ute efter. De roligaste(enligt mig själv) med M5 e39 är ljudet o vrååååålet från motorn med dubla rutor så tappar det lite utav sin mening. |
|
|
He,he...Kan man inte få extra tunna rutor monterade :)...Mera motorljud in till kupén är alltid eftersträvansvärt ;) Mvh Janne. |
|
|
Janne T: Man ska ha dubbla rutor så att "utomhusljuden" försvinner. Sedan plockar man bort ljudisoleringen vid torpeden. Då blir det mycket motorljud i bilen :) /Fredrik Vacker förare ska ha vacker bil ;)Länk |
|
|
Min far hade en 5(40?) med dubbla rutor tidigare och det var den tystaste bil jag har åkt i. Enormt tyst och ombonat. Sen tror jag inte att det hade tilltalat mig i en M5:a, som någon påpekade ovan. / Fredrik |
|
|
En som har dubbla rutor: "- Det är ett MÅSTE, så tyst å skönt!" En som inte har dubbla rutor: "- Det ska man inte ha, in med motorljudet!" Gäsp. Nicke |
|
|
Dubbla rutor är ju bara enligt min mening för de som vill ha en tyst o komfortabel bil...Bilen blir tyngre och naturligvis så avskärmas känslan av "racebil" när avgasljudet mm blir lägre... Men "alla" vill ju ha en "supertyst" bil idag,må så vara att körkänslan och ljudet avskärmas en smula. Inget som då prioriteras av dessa personer. Nicke_M>>>Velourkille där :))) Mvh Janne. |
|
|
Bullernivån från omgivningen minskar vilket i sin tur gör att man upplever att bullret från däcken ökar! 255/40-17 och svensk asfalt av kullerstenskaraktär låter mycker i en E39. Mvh, Steaman BMW 316ti -02 MB C32 AMG -02 LR Discovery V8 -01 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.