|
|
|
|---|---|
|
Hej, försöker hitta vilken säkring som hör till stolsvärmen på E39. Har kollat i (min svenska) instruktionsbok men hittar ingen översikt där. Översikten i handskfacket är på Tyska och säger mig inte så mycket. Vet någon vilken säkring det är, eller vad stolsvärme heter på Tyska?? PS när jag knäpper på stolsvärmen tänds indikatorn i ca 1 sekund, sedan slocknar den. Har funkat tidigare. Är det säkringen tror ni? Kärran Länk Länk | |
|
Säkringar placerade i handsfacket, panel 1 :nr32. 15A Sätesvärme. Kopplingscentral Säkringar placerade i bagageutrymmet ovanför batteriet, panel 2:nr61. 5A PDC, Värmestolar strömbrytare |
|
|
Tack, ska kolla säkringarna på lunchen. Kärran Länk Länk |
|
|
Ja jag har samma problem på min 325ti -02 e46 lyser typ en sekund sen sloknar det. nån som vet vilken säkring det är på min bil ? inte heller nån hajare på tyska språket:) löste det sig för dig birger? |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
BMWkryddan. Du har nog avbrott i kretsen i stolen så brukar det bete sig om man dragit isär kontakterna på undersidan av stolen, jag provade det på min E39 vid nått tillfälle för att se vad som gick till vad under stolen, indikeringen tändes men slocknade efter nån/några sekunder. Birger det finns en E39 säkringslista i mektips GDS avdelningen. ///MVH Hasso Länk |
|
ok tack ska kolla .men misstänkt att det är nån säkring för det var efter jag letat efter en annan säkring som var sönder som jag kollade nästan alla säkringar för jag visste inte vilket som gick till vilken som stolsvärmen blev så här .och vill iinte kolla alla igen utan bara den rätta säkringen. |
|
|
Hej! Jag lyfter tråden lite. Jag har samma problem med mig e39a, att sätesvärmen på förarsidan inte fungerar. Den börjar lysa i någon sekund, och slockanar sedan. Kan det vara någon säkring? Eller hur fixar man det? / Leon |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Är avbrott i värmeslingan eller i kablaget under stolen. i skinnstolar är slingan fastsydd i skinnet går ej att byta, men man kan lägga dit en universalslinga sadelmakare pysslar med sådant. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Okej, Vad kan något sådant kosta ungefär då? / Leon |
|
|
Ingen som vet vad något sådant kan gå på? Det skulle vara skönt att fixa, så det blir lite värme i baken :) / Leon |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.