|
|
|
|---|---|
| Har givetvis letat på forumet men har (ännu) inte hittat svar på exakt denna fråga. Kikar på en 740-99 (svensksåld e38) men till min förvåning uppger säljaren att den saknar PDC! Var detta verkligen tillval på en 740? Märkligt. | |
Scheckheft |
Hej PDC ingick i Innovationspaketet. Annars tillval. Mvh Scheckheft |
|
Tack för snabbt svar Scheckheft (som vanligt skall kanske tilläggas)! Jag måste säga att detta är mycket märkligt. Har hittat ett intressant exemplar. Svensksåld och ok basutrustning (även om det saknas navi/tv). Men så upptäcker jag att den saknar pdc. Ridå! En 740 utan navi OCH pdc känns helt iskall. Varför i hela friden beställer man ett slagskepp för 700-800 utan backvarnare? |
|
|
För att man inte vill ha PDC ;-). Jag tycker det ser bättre ut utan ,och så slipper man "onödigt" pipande. Mvh Janne |
|
| onödigt pipande,de är ju en kanongrej när de fungerar,man vet ju inte var bak endan slutar.Länk | |
|
Vill inte verka teknikfientlig. Observera mina situtionstecken. Visst jag håller med om att det är en kanongrej om man tycker att pipandet är ok. Själv tyckte jag att det blev ganska irreterande i längden. Så jag är hellre utan PDC, man lär sig ganska fort var man har bilens hörn. Fast något som är ännu värre än pipande är tråkiga parkeringsskador. Funderar på om det inte skulle vara smart att låta PDC´n bromsa bilen automatiskt vid parkering . Smart va? ;-) Mvh Janne |
|
| 7-serien är så pass stor att jag tycker att en PDC borde vara på plats. Särskilt eftersom en 740 normalt är ganska välutrustad i övrigt. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Visst är det ett irriterande pipande ibland, men fasiken så praktiskt när man ska fickparkera, helt klart bättre att ha än vara utan, går iofs att eftermontera har jag för mig. ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.