|
|
|
|---|---|
|
Har läst i nåt bilvårdstips att när man ska spola av avfettning från bilen så ska man börja nerifrån och spola upp..varför ska man göra så? hoppas nån fattar hur jag menar =) //Roffa | |
|
Vad jag hört så är det för att få bättre effekt, dvs vattenstrålen träffar där det sitter avfettning. Spolar man uppifrån och ner så rinner vattnet ner och sköljer bort avfettningen innan man är där med högtrycken. /R |
|
|
Detsamma gäller schampoot tycker jag. Spolar av nerifrån och upp, och sen uppifrån och ner. Gör ingen skillnad på schampoo, men jag tycker det är bättre så, då man spolar av bilen 2 gånger. __ Joakim, Karlstad Z3 2,8 Coupe -99 |
|
|
Okej, får justera min tvättprocedur lite ;) Brukar alltid spola av uppifrån och ner.. //Roffa |
|
![]() 318 Bmw 320ia E30 -84a
Bmw 320ik E30 -88a bmw 324td E30 -88a Bmw 750ia E32 -91a bmw 730i E32 -89a |
hallå grabbar de med avfettningen är så att man ska spola (högt tryck) den nerifrån för att få en glattare uta när smutsen sen kommer uppeifrån så rinner den av om ni förstår champo ska man skölja tvert om uppeifrån å ner me (lågt tryck) har jobbat som bilrekondare på stort företag GASA MERA^^ |
|
Som "pelaren" säger så gör man på detta vis för att smutsen skall få rinna över en "ren" yta, detta bidrar till skiten inte fastnar på nytt. //Gustav |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.