|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
|
Milk Inc Blumchen Disturbed Green Day och massa annat mys för att poppa med DLS grejerna ;) -- DTM system och rak 6a ;) |
|
|
KRAFTWERK: Vacker förare ska ha vacker bil ;)Länk |
|
|
Va F.....N gjorde jag nu????? Orpon MIG! ehum...! Hej "Kraftis" ;) Ja det verkar som om vi har mycket lika musiksmak, otroligt kul med någon som gillar "Micke", Devin OCH T.O.T osv. på samma gång! (du gillar månne inte Mortiis senaste alster? skitig, förbannad "synthmetall") Jag köpte faktiskt Devins nya skiva "Synchestra" (lim.ed. m. xtra mkt bra DVD) igår och kan bara rekommendera den. För den som undrar hur Devin Townsend låter, lyssna på ett bra exempel här: Länk Jag måste tyvärr erkänna att jag inte äger någon Laibach-skiva:-( Min lägenhetskamrat har dock "Opus Dei" + att jag sett deras DVD med videor, och det är bara att kapitulera, Laibach ÄR gudar som man inte kan leva utan! Längtar efter att spela dem i Bumsen! Synth-området är för mig ännu outforskat, mest av ekonomiska skäl för jag är rätt så konservativ av mig och vill helst inte bränna av skivor. Jag vill äga "rätt" skivor med rätt tryck, konvolut osv. Som sagt: bra musik är bra oavsett hur den låter! Såg dessutom att du väljer att sälja "din madam" synd! mvh. Fredrik Vacker förare ska ha vacker bil ;)Länk |
|
|
Kraftwerk och 635 CSi: Jag hakar på er musikstil och höjer med Front 242, Militant Cheerleaders On The Move och Karl Bartos :) /Jesper |
|
|
635 CSI: Nej, jag VILL inte sälja henne...därav "Price On Asking" o om någon frågar så är det ändå alldeles på tok för högt pris...Vill bara se om jag kan locka nån norrman eller finländare, för de betalar helt andra priser....o då kanske man kan uppdatera sig till en Alpina B11 ;-) Dessutom var annonsen gratis :-) Jag ser fram emot sommaren i denna vagn :-) Kul att vi delar musiksmak! Jag håller även Front 242 för något av gudar...Jag bränner heller inte skivor eller tok-laddar ned. Jag vill ha originalen! Jag har ju ett förflutet som gammal "synthpop-industri" snubbe på Balsta musikslott (1982-93), o om jag/vi hade fått skivkontrakt så hade jag nog helst sett att vi fått betalt för vårt slit... ;-) BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
Thin Lizzy , AC/DC, Rainbow, Dio, Iron Maiden, Motorhead, Rammstein...man kör fortare då.. |
|
|
Uhm hade nån grymt skön 70 el 80tals låt som inleder med feta helikopterljud.. nån som känner igen? |
|
|
m_johan84 ; Det är kanske Pink Floyd ( från skivan "The Wall") du menar ! För min del så är det en grupp som dominerar ............Rammstein , speciellt när jag åker med B7:an ! Var väl inte något superfan av dem tidigare , men en konsert i Globen november 05 ändrade på den saken ! |
|
|
Utöver R-stein så går det bra med det mesta tom klassiskt ! Men två saker får mig att byta kanal på Radion och det omgående , Dansband och sk Hip Hop , vilken j***a smörja :) |
|
| TOOL...... | |
|
Pink Floyd går bra. Helikoptern kommer nog från dem. Var och lyssnade på ett PF-coverband (P Floyd) på Fryshuset härom veckan. Grymt! Finns i bilen oxå. Annars lyssnar jag mest på Supertramp. Finns inget bättre. Var oxå pausmusik på Fryshuset. Antagligen samma målgrupp. Göran FWD - Nej tack! |
|
| Jag kör ljudböcker, skitbra får man lära sig nåt på resan oxå! | |
| själv är det snart ljudband på ryska som gäller för min del :) har påbörjat en kurs som är till stor del ljudbaserad. och finns det någon bättre plats än bilen för detta? | |
|
Min första tanke - är alla bmw-ägare hårdrockare? Min andra tanke - nej just det, det är ju som vanligt bara att de ställer upp för sin musiksmak! Kul! ...men hårdrock rockar inte här - i min bil snurrar hiphop med the roots, mos def, talib kweli, lupe fiasco mfl i spetsen! |
|
| Det finns ju endel att välja på, men oftast blir det Bruce Springsteen, U2, Lars Winnerbäck, Sabbath, The killers, Metallica och såklart 106.7 rockklassiker! | |
|
Med en rak treliterssexa under huven så lyssnar jag mest på motorn! I annat fall blir det allt från hårdrock till hardhouse och techno. |
|
| The sound of silence, dvs njuter av den tysta gången i baksätet på E32an. När jag tröttnar på detta blir det radio, i Stockholmstrakten gärna Radio Vinyl annars P3 mest. Inspelad musik tröttnar jag fort på, oavsett vad/ 60-tals pop är bäst. | |
| Måste säga att Hooters är grymt skönt att ha i högtalarna! Perfekt bilkörarmusik om man ska långt,skulle nog kunna köra tre dygn i sträck med dom i grammofonen... | |
| D.A.D drog på jag på i 635an,+Billy idol(cyberpunk plattan) passade utmärkt. | |
|
CREED!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Högt!! 80-tal funkar oxå... ex: The outfield - Your love. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.