|
|
|
|---|---|
|
Länk Köpte som sagt en bil i förra veckan som visade sig ha backad mätare.. köpet gick tillbaka o allt e frid o fröjd. Nu så undrar jag om någon redan har tagit sig en titt på denna bil o kommit fram till något intressant? skick milkoll mm mm Allt e av intresse för mig.. Mvh J | |
|
Proffsigt att grabbarna som importerat bilen inte ens kan sätta nr. skylten rakt ?! Vet inget om bilen ifråga, men 150.000 km på fyra år = 37.500 km per år.. Kan stämma, men bilen kan nog lätt gått 50.000 km per år också.. Be om ett utdrag av garanti rep. Varför inte importera själv ? BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
|
Vet ingen om bilen men spontant så tror chanserna är större att denna bil är ärligare. ___ //Ulf |
|
|
ska ringa o snacka lite med dem idag! Mvh J |
|
|
Fick úppgifter nu att den bilen rullar 25000 mil i slutet av 2005.. fan detta e ju inte klokt...blir snart riktigt putt detta o köper en svensk 116 för att åka billigt i..men vill ju helst ha en 5a diesel :) |
|
|
Jenny k Mmm det visar väl att man ska utnyttja kunskapen som finns här på forumet och hoppas över de bilar/handlare som majoriteten varnar en för. Tycker inte du ska ge upp utan leta bilar hos seriösa handlare men fortfarande kolla upp dokumentationen noga för att slippa råka ut för samma sak igen. Det bästa alt om du har möjlighet är ju att åka ner till Tyskland och hämta hem den bil du vill ha. Helst hos märkeshandlare. Annars kan du ju ta kontakt med nån bilfirma som tar in bilar på beställning och som kan erbjuda finans. Ett par bra är väl Jarls bil i Hbg och Bilkompaniet i Tråvad. Du kan ju söka och läsa lite här på forumet om bra importfirmor. Europabil i Askim ska också vara bra och erbjuder både garanti och garanterad mätarställning/krockfria bilar. De kan nog hitta det du vill ha men räkna med att priserna är ungefär som en sv-såld bil. |
|
|
Jenny, du gör ju väldigt klokt i att kolla på forumet innan du slår till. Nu har du undvikit två lik och lärt dig massor. Både den här bilen och den förra du frågade om är till salu hos handlare som kanske inte har det bästa ryktet. I dina kläder skulle jag (förutom att vara transvestit) leta hos auktoriserade BMW-säljare eller hos andra auktoriserade handlare som inte vill bli stående med en svårsåld BMW. Likaså finns det "fria" handlare med gott rykte, tex. Bilförsäljningen i Påarp utanför Helsingborg. Ett annat alternativ som jhag bara kan rekommendera är att ta en tur ner till Tyskland och köpa din bil hos en auktoriserad bmw-handlare. Där är också utbudet av begagnade fina dieselbilar gigantiskt. Keep up the good work! Don't dream it, drive it |
|
Vantage |
Det är alltså så vanligt med "fipplade" mätare ?? Vantage |
|
Är påven katolik? Sover Dolly Parton på rygg? Don't dream it, drive it |
|
| Jag skickade ett mail till bilförmedligen och påpekade att bilen är skruvad, ska bli kul att se om de slutar "förmedla" bilen :) | |
| Och vad är det för lustiga prickar på interiörlisterna? :) | |
| Annonsen borttagen...! | |
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
det finns ärliga handlare, och faktiskt en del ärliga privata säljare som säljer bilar. men som vanligt gäller det att inte bara kolla på "bästa priset", utan även de bilar som inte är billigast på marknaden. sannolikheten ökar att de är ärliga när prislappen ökar, men samtidigt är ett normalt/högt pris ingen garanti för att bilen är schysst. jag tycker det är på gränsen till hysteriskt kul att vi bilköpare har fått tillgång till BMW's centrala reparationshistorik. det innebär mycket bättre möjligheter för oss att kolla upp bilarna än det var med garantireparationer. bedragarna borde vara riktigt rädda nu, när det är så himla lätt att avslöja dem! mvh Johan |
|
Johan, du nämnde att vi köpare har fått tillgång till BMW´s centrala reparationshistorik... Hur gör man det??? Hur kan jag kolla historiken på en bil? MVH//Joni M-Power... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.