AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.000

Vad är denna 528Ia t värd?

Sida 1 av 2
Ska byta med en kille men har lite taskig koll på värdet.

97;a utan ac och klima 14.000mil endast sommarkörd dom sista åren verkar vara ärliga mil har kollat upp den så gott jag kan. Import 00 ingen speciell utr lite småskavanker annars i bra skick vad det verkar på bilderna.

17" på s-däcken inga v-däck. Otroligt tacksam för svar gärna snabbt.
Låter som att vi ligger runt 70 000...
Tusen tack Anders då var jag inte helt ute och cyklade.Ska sälja den vidare i min tur kan kanske vara svårsålt utan AC?
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Mycket svårsålt utan ac gissar jag...

Svårvärderat 60 kk kanske...
Ok håller med där skulle själv dra mig för en bil utan ac.
Håller med Jaken,

frågan är om ens 60KSEK är tillräckligt lågt? Är den den med lucka och elstolar som importerats vid 4000mil till Sverige? Finns någon med efternamnet Bondesson som försökt att sälja en sådan i över två år om jag minns rätt. Bor man norröver kanske inte ac är så kinkigt iofs eller? Själv skulle jag värdera den till kanske 75KSEK om den hade fungerande ac och sedan dra bort kostnaden för att eftermontera...

Måste ha AC är helt befängt här uppe bland isbjörnarna. Kolla ut genom fönstret. Det blir inte bättre än så här 8 månader om året. Man kan bli grillad gud bevars när toppnoteringen 25 grader infaller någon vecka i juli. Däremot så borde en bil utan bensinvärmare vara osäljbar, men ack...

JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
problemet är att det finns så många E39-touring till salu att det inte finns en enda anledning att köpa en utan AC. jag sticker ut hakan och säger att jag tror den bilen är totalt osäljbar! eller rättare sagt, annonserar man ut den för 55' så kanske den går iväg för 45-50', men några 70' finns ingen chans att du får ut för den. det finns tiotals med AC i den prisklassen, och de går ändå inte iväg.

mvh Johan
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Håller med Johan (för en gångs skull) Varför köpa en bil utan AC till ett pris som med AC?
45-50' skulle jag tro att den är värd.
//Marin
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Hmm...Jag kan väl iaf säga att om man får en bra o icke mätarskruvad 528iaT-97 för under 50' då har man gjort ett klipp.Trots avsaknad av Acc.

55-60' tror jag på..

Mvh Janne.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Ok...Miltalet "ramlade bort"...>14000mil< skulle fått ta sin plats i texten också hade jag tänkt :)

Mvh Janne.
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
Att man kunde köpa en bil från det tyska artilleriet utan AC låter knepigt.

mvh
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Som vinterbil skulle man kunna ha den, får man den för 50kkr så hade jag köpt den på engång, kör ändå mest mc på sommaren!

Endast sommarkörd och ingen ac....hmmm

Mattias, har du nån länk till annonsen?
jaken: Precis den är det. Han ahr inte haft den på annons sen i höstas verkar vara en väldigt seriös och bra kille. ett garantirep i tyskland på 3200mil sen imp 3 månader efter med 4000mil på mätaren av ett medelålders par och sedan 03 ägd av nuvarande som endast haft den som sommarbil.

Kanske lättare att sälja den här uppe i piteå utan ac, är det inte ändå väldigt mycke bil för pengarna eftersom milen verkar stämma? AC går alltid eftermontera till en rimlig kostnad.
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Går det verkligen att eftermontera AC "för en rimlig kostnad", skulle kunna tänka mig att det lätt kostar 15-20000:-

MVH Christofer
Vet ej om bmw är dyrare än andra men en kompis gjorde det på sin golf och betalade 7500:-. Undviker man märkesverstäderna tjänar man nog nån slant.

OT jaken vilket djävla minne du har som kommer ihåg annonsen.
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Det lät billigt... Bara en kompressor kostar ju flera tusen...

MVH Christofer
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Nu vet jag inte vad en kompressor kostar till en E39, men jag gissar att den kostar minst 5kkr, troligtvis ännu mer. Tror det blir svårt att få igen de pengarna...

crille82s gissning låter mer rimlig, dvs 15-20kkr..
Vill minnas att min kompis som var intresserad av bilen kollade upp vad det skulle kosta att eftermontera. Har för mig att det hamnade på "fel" sida av 20KSEKstrecket. Bilen som sådan verkade dock väldigt fin på beskrivningen, med en del trevlig utrustning. Har man inte behov av ac och får ett pris på bilen som motsvarar avsaknaden tror jag att det är ett vettigt köp.

JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
Mattias, vad är det för bil du ska ta in den i inbyte på? det spelar ju också roll, dvs får du väldigt bra betalt så kanske det är värt att chansa?

mvh Johan
Jag fick en offert av bmw för eftermontering av AC på min gamla E34 och jag minns beskedet som det vore igår: 30.500:- monterat och klart!!

/Astroboy
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.