|
|
|
|---|---|
|
Någon som vet hur man kopplar bort färddatorns dimmerfunktion? Vill ha den så jag själv kan justera tillsammans med instrumentbelysningen & inte som det är nu när den justerar själv beroende på ljuset ute. Sven | |
|
Den justeras även den från ratten för instrumentbelysningen så hur menar du egentligen? Men annars...tja...tejpa över ljussensorn kanske??? *BAWORAK* |
|
| Hmm, min färddator justeras i vart fall inte med den vanliga knappen för resten av instrumentbelysningen, försökte justera upp den nyligen, men den lyser lika mycket oberoende av inställningen av resten av panelen. | |
|
På min så reagerar den efter hur ljust det är ute. Finns uppe i högra hörnet en ljussensor men om jag tejpar över den så blir displayen ännu mörkare. Om jag släcker ljuset på bilen så lyser den med full styrka annars så är det ljussensorn som styr hur starkt den lyser ( kan dessutom dimma ner den ännu mer med ratten för instrumentbelysningen men jag vill ha starkare ljus) Jag börjar kanske bli gammal men jag har lite svårt att se den ibland. Mvh Sven |
|
|
Funktionen att stänga av den automatiska regleringen av ljusstyrkan finns i setupen för ODC (Set). Mvh Jörgen |
|
|
OBC menade jag.... |
|
|
Tackar. Skall försöka hitta det då :) Sven |
|
|
Hittar inget om det :( Vet du vilken testkod man slår in? Tacksam för svar Sven |
|
|
Ja det undrar jag med, finns (mig veterligen) 21 "gömda" tester. Men ingen va dem har med ljuset att göra... *BAWORAK* |
|
|
Har kollat lite mera. Är det så att om jag klipper den grå/röda kabeln på pin 22 så kommer den att lysa med full styrka hela tiden? Någon som vet? Sven |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.