|
|
|
|---|---|
|
Tusan vilken rolig bil att köra,tyvärr är det lite väl mycket snö och blask för att sträcka ut ordentligt,väntar nu ivrigt på våren,sommardäck ock torr asfalt. Känns dock lite ovant än så länge med växelfunktionen i ratten. Vilken väghållning,drag och glädje. Mvh Dic. | |
Helga |
Vad är det du har köpt? //Helga |
|
Grattis Dic! Hoppas du blir nöjd när väl sommarvägarna kommer! Var kommer du ifrån? (Eller snarare, var kommer bilen att rulla?) Hur fick du tag i bilen? Det är inte den gröna B3 som Novation i Uppsala hade inne för ett halvår sedan? /Marcus |
|
|
Dic: Man får gratulera till ett trevligt köp :) lycka till med bilen! Mvh, Johnny Alpina Club Schweden Länk se profil för bilder på pärlan. |
|
| Det är inte den som säljes/sålts i Jönköping? | |
|
Trevligt:)! Bilder tack..... MVH mATTIAS Alpina CS:016 Alpina Gemeinschaft:249 Länk |
|
|
Verkligen tack för välkomnandet! Helga:På min profil står allt,la in det lite sent. Darklight:Köpt i Huddinge,tror det är Macaoblå/Montrealblå(har bara kört och haft kul så färgen blev icke prioriterad).Finns nu på Kungsholmen i Sthlm. Jalpina:Tackar!Anledningen till intresset för Alpina tog fart i somras då jag fick tillfälle att testa en B12 5,7 e38 som var utrustad med coupe modellens motor och ett special avg system,förbryllande känsla av att på en plötslighet befinna mig i 180km/t,trampa till på pedalen och allt blev positivt galet,nånstans vid 240 så blev jag osäker på mig själv som förare i såna hastigiheter men det fanns klart mer att ge.Förstår fullständigt hur du kan känna dig "ibland". Goldcorn:Nej. Mattias_31:Ska försöka fixa bilder,vill dock ha lite bättre väder.Hur ligger det till med växelådorna;har vi samma typ? Tänkte byta olja i lådan men är osäker på vilken typ av olja det ska vara. Skulle även försöka få i lite nyare programvara,nån som vet att det funkar med Switchtronic?? Mvh Dic. |
|
| bara att gratulera...alpina är underbara bilar..hoppas man kan äga en sådann en vacker dag... hur stor motor är det i din??? | |
|
Grattis!!! Då får du komma ner på träffen i Maj och visa upp pärlan Länk Mvh Morgan Alpina Club Schweden Länk |
|
|
Hejsan bmw_jery! Enligt Alpina så är det rak sexa,250hk och 320Nm,3L volym.Är väldigt överraskad att det är ett sånt jäkla drag (vinterkörning,väntar på torr asfalt).Har tidigare haft 750 e32 och 740 e38,visserligen helt andra motorer och mera tyngd.V-tolvan är i och för sig odiskutabel med det vridet och sanslösa kraft som bara skjuter på till fartspärren,däremot V.8:an ger inte alls samma "rush" men har en väldigt fin gångkultur.Att då denna mindre sexa bara brakar på nåt så in i h_vete är pur ren glädje,börjar förstå allla de andra som kör Bmw 535M och de gamla M-5:orna plus givetvis de rutinerade Alpina ägarna med rak sexa,känner mig på nåt sätt invigd i de riktiga hemligheterna. Detta givetvis skrivet i ren entusiasm,kanske lugnar ner sig så småningom. Mvh Dic. |
|
|
Tack Morgan! Satt och var lyrisk i texten efter dig,medlemskapet är sökt och mötet i Maj månad har prioritet. Mvh Dic. |
|
| då är det ungefär liknande prestanda som alpina b6 e36.... alpina gör ju så grymma bilar...försök hålla din i så bra skick som de bra går :D | |
|
Hehe: "Alpina ägarna med rak sexa,känner mig på nåt sätt invigd i de riktiga hemligheterna." - Vänta bara till du blir en Alpina-ägare med V8 istället, då börjar vi prata de riktigt riktiga hemligheterna ;) /M |
|
| Håller med Darklight! ;) | |
|
Jag kan bara instämma, oavsett vilken modell av Alpina, kanonbil. Själv har min gått i ide och kommer att plockas fram när vårsolen tittar fram. Ser fram mot träffen på Mantorp, träffa andra likasinnade och babbla lite. |
|
| Grattis till en trevlig bil, jag saknar switchtronic i min tyvärr:( men den accar ju lite bättre dock... | |
|
Grattis till en skön vagn. Nu väntar man bara på sommarsolen så man kan ta ut pärlan ;-) M. Pedersen Alpina Club Schweden |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.