|
|
|
|---|---|
|
har en importerad 535 i från -91. tänkte försöka ge den en "liten extra knuff"´till en vettig konstnad. de som är gjort på den i nuvarande läge är att förra ägaren har bytt till en vassare kam. annat chip , samt ett 2.5" simons system. och ett kn panel filter. nån som har nå fint förslag om vad mer man kan göra utan att kostnaderna ska skena iväg? byta till öppet filter? osv. tack å hejs. | |
|
köp min me m5 motor:) mvh pezen Länk |
|
| extractor är alltid 3-vligt | |
|
Välkommen till forumet! Det är nog så långt du kommer till en rimlig kostnad. Öppet luftfilter ger ingenting förutom högre insugningsljud. 3,5 l sexan är i mitt tycke en av de trevligaste motorer man byggt. Det går ju att kasta i en ännu vassare kam, men det man vinner i effektökning tappar man i bottendrag. Freude am fahren |
|
|
det är redan en vassare kam på. men har ett par racekattar på inköps listan till nästa månad samt ett extraktor grenrör. tror att det får räcka med det. det bör väl generera i några små pållar till tycker man ju. |
|
| Nästa steg är väl att lämna toppen på portning, billetvippor, hårdare ventilfjädrar, osv... Då borde du kunna varva mera också (mappa bilen och höja varvstoppet) | |
|
då ja är en enkel aluminium montör så blir det nog för stor kostnad. men sure.. låter ju väldigt lockande . undra vad det kan generera i hästar och vrid? sportfilter. vassare kam sportavgassystem. racekattar och extraktor? nån som har ett ungefärligt hum om de? |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Med chip och beroende på vilken kam skulle JAG tro ca +30-35hk Vridet kanske utjämnas på lägre varv,men vid 4000-4500rpm kanske lika mycket Nm som Hk. Ungefär vad jag fick på min gamla 635:a med liknande bestyckning fast utan kat. MVH Patrik |
|
Racekattar ger nog ytterst marginell efektökning, likaså extractor. Det är väl mer placebo effekt än hk. Om du ska ha ut något av en vassare kam blir det nog till att byta spjällhus också samt en om-mappning. Freude am fahren |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.