AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.136

var dra in kupevärm. kabel e39?

tänkte montera kupevärmare i beemern men hittar inget "färdigt" hål att dra kabeln genom, var sitter genomföringen på e39? akut! mvh johan
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
Så här gjorde jag på min förra 528 årsm-99

* Demontera passagerar sidans microfilter och dess hållare och luftslangar, du ser nu en benvit bunke som innehåller el utrustning.Finns en kabelhärva med gummigenomföringar som går ut mot motorn där borrade jag upp ett hål i bunken i den storlek som krävdes för kabeln samt snitta upp det så jag kunde lirka in kabeln(annars hade jag behövt borra upp ett väldans stort håll om kontakten skulle med in) fanns inte plats för det. Sedan gjorde jag plats för kabeln gummi genomföringen i det (svarta??)stänk/värme skyddet för bunken samtliga håll tätade jag med silikon snyggt.Kablarna kommer väldigt ytligt eller nära ovankanten men det gör även original kabeldragning.Sedan själva hålet in till kupen gjorde jag i den benvita bunken ganska långt ner mot torpedvägen du ser en cirkel med plan yta om jag inte minns helt fel, lyser man med ficklampa så ser man den inneifrån när man rivit loss täckplattan under handskfacket.Borrade hålet innefrån kupen försiktigt mot bunken sedan andvände jag medföljande gummigenomföring för grenledningssatsen.

Lite pilligt men bra som sjutton blev det!

mvh
Länk

/Udo Dirkelsniff

Länk
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
Tackar Udo, hade slarvat bort den länken.

mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.