|
|
|
|---|---|
|
Tänkte höra om de är nån som vet hur man märker om vatten pumpen har gått sönder... Peter | |
| ja,det brukar låta om den,annars så finns det ett eller två hål mitt längs axeln som det läcker ur när packningen är kass. | |
|
dd::finns de inge annat sätt att kolla den eller?? |
|
| Känn om den glappar. Men man brukar märka när den är kass, motorn går upp i temp. | |
|
MD:..De är precis vad min bil gör men va kan en sån kosta då?? |
|
325_e30 |
www.returbilen.se Bmw 4 Ever |
| pris vattenpump.från ca 500 och uppåt beroende på bilmodell,det kan ju vara termostaten med som är kass,eller impellern som lossnat i vattenpumpen! | |
|
Orginal till mig bil 640 kr och på mekonomen 590 kr. Går motorn upp i temp. är v-pump en kvalificerad gissning men det kan också vara en spricka/läckage i toppen. Men börja med att byta v-pump, termostat också när du ändå håller på (kostar 250kr) sen luftar du ur ordentligt. Om tempen inte håller sig där den skall är det ju något annat. |
|
|
Okej ja jag får göra de och kolla.. Peter |
|
TobbeBMW |
När min impeller lossnade gick bilen som vanligt, hade 6 mil att köra hem så tur var väl det, stor man stilla så gick den upp i temp, annars fungerade den som vanligt, bytte dock vattenpump o termostat (ca 600:-) sedan dess har den fungerat klockrent. Måste säga att BMW:n är den absolut bästa bilen jag ägt, den har aldrig vägrat o går klockrent trots många mil på mätaren nu (27.500) Verkar som om BMW:s motorer har ett evigt liv med rätt skötsel. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.