|
|
|
|---|---|
| skulle vilja ha lite mera sång i bilen, dock inte för mycke. får inte bli för jobbigt å åka långt. läste stylabilens annons på powerbörsen ang eisenmann system, finns tydligen två olika ljudlägen. någon som har erfareheter av något av dessa? | |
| Jag några som kör med eisnmann och om du inte vill ha för mkt ljud så är det nog inget för dej de brölar nått förfärligt.. men utanför låter det förbannat gött men inuti är det la ingen höjdare när man åkt ett tag... / oskar | |
| Jag vet ska d stå hehe | |
|
Wendtan här på forumet hade tidigare en 330ci, och skrev dagbok om den: Länk Efter 2005-04 berättar han om Eisenmann-systemet... / Mvh Joakim Das Auto: Länk |
|
| låter ju på Wendtan som det e en ganska lagom ljudnivå på race varianten | |
|
_skar_: det låter som du aldrig åkt en bmw med eisenmann system. Vid jämn gas är de mer eller mindre som orginal systemet. När du gasar så finns det mullriga och metalliska tonerna där precis som det skall vara. Tysk ingenjörskonst helt enkelt. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
_skar_: Inte en chans du åkt i bil med eisenmann om det är på det sätt du beskriver det. Eisenmann brölar inte ett dugg. Det framhäver de låga tonerna vid tomgång och gör att det mullrar lite. Det finns ett ersättningsrör för främre ljuddämpare som kallas soundrohr. Eventuellt kan det ha vart ett sådant som gjort att det låtit för "mycket". |
|
|
tackar för svaren! tycker det verkar på alla utom _skar_ som att eisenmann race uppfyller mina önskemål. |
|
|
Lindström: Börja med en race slutdämpare, tycker du att de låter för lite så beställ soundröret som ersätter mitteldämparen. jag personligen tycker de blir lite väl med soundrör, men andra tycker det låter helt perfekt. Smaksak. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
| ok men jag vet två som har Eisenmann och åkt med dem med vet inte vilken av sortera det är men dem brölar extremt mkt.. kanske är nått fel isf.. jag har feritta o i jämnfört med det så brölar de bra mkt mer | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.