AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
703

ryckig e34 520 88

he
13
heidi
520i-89
hej nu hoppas jag på att nån här kan hjälpa mig

min bil började sitt betende för ca 1 månad sedan....så jag åkte in med den o fick byt bränslefiltret....men den rycker fortfande....sen har jag läst alla råd ni har kommit med på andras inläg o testat att spraya sartgas...men den går inte upp i tomgång för det....sen har jag haft av luftfiltret o slangen mellan LMM o insprutningen....o i den fanns en kletig rinnade massa som verkar att komma inne i luftspjället från det lilla tillloppsrör ... nu har jag rensat detta...men inte ble det nått bättre för det......

mina tändstift är svarta torra men luktar bränt TV....dom e 3 månader gamal...(vilka rekomendera ni dom som sitter på heter BP5ES)

min bil drar extremt mycket soppa ca 1.2-1.5 milen

min motor e ny renoverat för 7 månader sen

så snälla nån hjälp mig

det blir aldrig värre än en katastrof
tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Med din beskrivning,svarta stift=fet blandning så är mitt tipps kolla lambdasonden.

Mvh/Micke
Min 02sida
Länk
dd
1.234
dd
535 88
530 93
520 89
volvo 740 85
kan vara lmm som är kass när man hör din beskrivning, den kletiga massan som du beskriver kommer säkert från vevhusventilationen, det brukar lägga sig i slangen mellan lmm och luftburk, när det blir tillräckligt mycket kan det sätta sig på tråden i lmm(om du har en massamätare)!funkar sen inte uppvärmningen på tråden så sätter sig skiten på tråden för gott, med bensinförbrukning och sotiga stift som följd! men mäta lambdasonden först,alltid börja med det billigaste!
he
13
heidi
520i-89
hej

tack för era svar..

lambdasonden är bytt för 3 månader sedan

det blir aldrig värre än en katastrof
he
13
heidi
520i-89
hej
nu behöver jag hjälp har nu byt rotor och det hjälpte inte
när den är kall rycker den vid gas släpp
när den blir varm rycker den vid gas släpp och gas pådrag och luktar bensin

har kollat lmm men vet inte vad jag ska kolla efter
hur kan man kolla om det är fel på den
dd
1.234
dd
535 88
530 93
520 89
volvo 740 85
det skall gå att mäta lmm. men det är inte helt tillförlitligt! prova med en annan om du kan! läcker den inte bensin så luktar den för att den får för mycket! kolla innan katen tar skada!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.