|
|
|
|---|---|
|
Så fort de blir minusgrader ute så bluddrar motorn och går ojämt. Men den går klockrent vid plusgrader. Kan de vara kondens i tanken och isf hur blir man av med det? hs99maby | |
| mest troliga är att en temp-givare inte funkar som det ska och då får den fel bränsleblandning | |
|
Kan de ha å göra med att motorn aldrig kommer upp i temp, för de gör den aldrig på vintern? hs99maby |
|
| om den inte kommer upp i temp på vintern är det termostaten som är trasig, men den är mekanisk och har inte inflytande på den elektroniska motorstyrningen. | |
| Problemet med temp må være termostat. Eg kjem opp i motortemp etter ca 5min kjøring når de er -5. Har aldri vært eit problem. Ellers enig med stephan hahn | |
|
Min kan tjorva lite när det är 10-15 minus. Jag tror det kan bero på mitt sportfilter. Ett K&N. Luften är så kall så det isar igen. Bara en gissning dock. |
|
| så du tror att det blir kallare om har ett sport-luftfilter? anledningen till att det isar igen är att du har satt dit ett filter som inte släpper igenom tillräktligt med luft kontra motorn, dräför isar det igen | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.