AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
3.621

chip till 330? nån son chipt sin?

Sida 2 av 2
Jag besiktade min gamla 330 med kompressor lagligt för ca 3 veckor sedan och det var inga problem, men visst det skulle absolut kunna bli nej också.

go
144
gogi
525dx M -08 LCI
Köpte en 330ci eftersom den e mer ekonomisk jämfört med en m3! Det var enda annledningen att jag köpte den o inte m3! M3 skulle kosta mer en dubbelt i försäkrin/år o skulle dra dubbelt så mycket soppa, så det blev en 330ci som jag e jättenöjd med, förutom att det behövs mer kräm i den. :-(
Ja bor i stan o en M3 skulle gå på 25000kr/år o idag betalar jag för min 330ci 8000kr/år . SKILLNAD = JA!

330ci-02 Individual
Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
En 330 med kompressor blir en olaglig bil att framföra på svenska vägar. Visst kan man komma igenom besiktningen utan att de märker överladdningen men det gör inte bilen laglig att framföra för det.
Dubbelt så mycket soppa? :-)

Flåklypa
go
144
gogi
525dx M -08 LCI
JA E det konstigt eller?

330ci-02 Individual
Gogi: Vad har du för belägg för ditt påstående om att M3E46 drar dubbelt så mycket bensin som E46 330?

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Visa användare
1.274
1BJÖRN
X5 -07 Sportpaket samt Aerodynamikpaket
Porsche GT3
Min M3:a drar klart mycket mindre soppa än 325:an!

Drar en M3:a dubbelt så mycker soppa som en 330 så är det något allvarligt fel som är trasigt!!

Mvh
Björn

Länk

En M3 är utan tvivel dyrar i drift en en 330 men jag instämmer med wendetan och björn att den inte drar mycket soppa. Har själv en m3 och det jag blev mest förvånad av efter jag köpt den var hur lite den drog. Landsväg 0,8-0,9 och blandad körning ungefär 1,1l/mil, vilket är väldigt bra för en sådan motorstark bil tycker jag.
Visa användare
230
lalle83
M3 Coupé 3.0 -94
Min gamla -87 e bra mycket törstigare än m3:an..! Förvånande hur mycket den drar när man ligger på lite..M3:an e billig i soppa tycker ja, jämfört med antalet hästar...
///MVH Johan

Länk Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.