|
|
|
|---|---|
|
Tjenare! Nu finns de ju en del inlägg så jag tog mig tiden att söka men fann inte riktigt vad jag letade efter. Jag skall köpa en e36 m3 cab och letar försäkring. jag gillar inte att"skenförsäkra" men när jag fick reda på att de billagste de kunde bli på mig var 55 000 kr/år helförsäkring (23år) kom jag på andra tankar. bilen kommer bara att försäkras 6 mån vilket skulle bli 25-27 000kr hjälper inte så mycket. tror att en av föräldrarna kommer att stå för den men att förare under 25 år kommer att använda bilen. vet att de är många faktorer som spelar in, men finns det nåt bolag som är billagre på bmw än andra, finns de bolag som är bättre än andra när det gäller sommarbilar mm Daniel -AUTOKONSULT- | |
|
Men hallå Daniel! Klickar man på länken så ligger du ute med namn (Daniel Andersson), ort (Onsala), mailadress (d.andersson1@tele2.se) och t o m ett foto! Med tanke på vad många här på forumet tycker om försäkringsbedragare, är det så klyftigt att du erkänner att du planerar brott? |
|
|
Länk Mats BMW CS #5847 |
|
| Jag föreslår att nån av dina föräldrar köper bilen. Du kanske kan låna den? =) | |
|
ErikBerg: tror att en av föräldrarna kommer att stå för den men att förare under 25 år kommer att använda bilen. är detta ett brott om mina föräldrar äger bilen men att jag använder den? Daniel -AUTOKONSULT- |
|
|
328CIA: Det kan vara vanskligt...men bor ni under samma tak så kan det vara svårt för bolagen att bevisa att du ska stå som försäkringstagare. Men bor du 50 mil från din pappa tex och har en stor skada på bilen där så drar dem kanske igång en utredning.. Nej det är inget brott, jag har orsakat en gång och blivit påkörd 2 ggr när jag bodde hemma och detta var med föräldrars bilar men kunde lika väl varit min ju!Det har inte varit något problem alls. Men som sagt då bodde jag hemma! Mpower |
|
|
Det är inte ett brott när dina föräldrar äger bilen och du använder den men när du skriver att "jag skall köpa en e36 m3 cab", så är det ju inte de som har något ägarintresse i bilen. Jag bryr mig personligen inte om du ställer bilen på dina föräldrar men se till att ha ordentligt med dokumentation som styrker att de verkligen har ett eget intresse i bilen. Vid en eventuell skada så kan försäkringsbolaget ta i med hårdhandskarna för att dina föräldrar skall bevisa att de har något ägarintresse i bilen. Om det till exempel inte kan styrkas att bilen har betalats med pengar från deras bankkonto så är det nog inte omöjligt att de kan neka ersättning. Det absolut smartaste alternativet tycker jag är att du trafikförsäkrar bilen, alternativt halvförsäkrar, och sparar ihop resten av pengarna som du kan använda den dagen olyckan är framme. |
|
|
När du har köpt din E36 M3 cab och skrivit den på mamma, skriv gärna ett inlägg här så vi (och f-bolagen som troligtvis oxå läser Autopower!) får veta. ;) |
|
|
Förstår inte hur man som förälder kan ställa upp på såna olagliga konstruktioner, vad hjälper man sitt barn med då? Fick en propå av min son för ett par år sen när han skulle köpa bil, vilket jag naturligtvis motsatte mig. Han accepterade detta iofs motvilligt, och köpte en bil han hade råd att försäkra. Mats BMW CS #5847 |
|
|
vet att de är många faktorer som spelar in, men finns det nåt bolag som är billagre på bmw än andra, finns de bolag som är bättre än andra när det gäller sommarbilar mm tack för alla svar angående frågan. Daniel -AUTOKONSULT- |
|
| Som svar på frågan: det finns nog bara ett sätt, nämligen att kolla med samtliga f-bolag. Gärna via deras hemsidor. Kanske det finns någon entusiastförsäkring du kan teckna? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.