AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.693

Skydd för bakre kofångare, ser det ok ut?

Sl
16
Slanet
525i Touring -05
Har just fått min nya E61 med en tillbyggd hundbur. Nu återstår bara ett problem: Att inte hunden gör repor på kofångaren när han hoppar in och ut. Kollade med BMW och enda lösningen dom kommer med är något skygg man klistrar på. Vet någon hur det ser ut och går det att ta bort utan att förstöra lacken? Vore tråkigt att göra en helt ny 525 med M-sportpaket ful...
mi
596
mika heinonen
528ia sedan 98 a
finns ett slags genomskinlig slitstark tape som man lägger på har jag hört har ingen egen erfarenhet av det.men brorsan monterade på sin v70

biimer
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Kontakta någon firma som sysslar med fordonsdekor så kan dom säkert hjälpa dig. Här Länk är ett exempel som finns i Stockholm, Göteborg och Malmö men det finns säkert någon på din ort också...

___
//Ulf
har för mig jag sett någon typ av gummimatta som man bara fäller över inifrån när man öppnat bagaget
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Jag har en sån till min V70 men jag har lagt den i källaren...tyckte den var i vägen hela tiden. Den är inte i gummi utan mer något vatten- och smutsavstötande vävt tyg.

___
//Ulf
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Jag har ett skydd från V70 på min bil pga. av just detta : Länk

DANNE
Min bil:
Länk
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
sorry... : Länk

DANNE
Min bil:
Länk
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Det handlar alltså om en gummidekal man sätter som ett klistermärke på kofångaren. Tyckte den var snyggare är en genomskinlig tejp... så ser den ut i alla fall. Kostar ca. 800kr hos volvo.

DANNE
Min bil:
Länk
pa
52
patton
S80 awd
Finns på Ebay
Länk
har aldrig handlat från Tyskland men Usa har gått bra
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.