|
|
|
|---|---|
sundberg |
Hej! Undrar om nån har haft bekymmer med hydraliska lyftare åt "andra hållet" på M70 motorn,dvs att de inte går tillbaka fullt och håller ventilerna öppna ett par millimeter. MVH Conny |
| det händer bara om motorn du har haft isär motorn, eller om du har så dålig olja i motorn att returen är igensatt. | |
sundberg |
Vad göra? |
sundberg |
Motorn har varit isär och bytits topplocks packningar. |
| om du inte har metalisk ljud så e det bara att starta den och låta den gå i ca 5 min på tomgång sen kan du gasa upp den till ca 2000 varv, det bör ge sig av sig själv då | |
sundberg |
Okej.Men kan den verkligen starta med så dålig kompression? |
| alla motorer jag har haft isär (4 stycken) har det funkat på, bara man är säker på att kamkedjan sitter på rätt ställe så är det bara att starta den. det kan lite tid men ha tålamod. vid ett av tillfällena så tog det ca 10 minuter innan den för egen maskin. PS en snäll kompis hade vält brickan med alla lyftare på | |
sundberg |
Okej! Tack! Då är det bara att skruva ihop då! |
Paap Reeder |
... TROR så här: ligger det fjädertryck på lyftaren kommer luften med tiden att pressas ut. Således - genom att rotera motorn för hand och låta den stå i kanske 30 min per cyl med båda lyftarna "under press" så kommer den sedan att rulla igång. Precis som stephan säger så får lyftaren aldrig ligga ner - nån längre stund iaf ty då kommer oil att rinna ut och luft att gå in. MVH /// Paap R |
sundberg |
Lyftarna har jag inte haft bort.Enbart topplocken och satt nya packningar. Mvh conny |
| renoverade en 850 volvo en gång,trots att jag ställde lyftarna i olja tog det ett bra tag innan bilen gick igång och lite till innan den gick som den skulle,verkar konstigt?! | |
| sundberg: spelar ingen roll om dom satt kvar, topparna rör sig lite när du lossar dom och när du drar åt dom (självklart inte så mycket så att ser det) | |
| dd: det e bara ett täcken på att dina backventiler i kopparna är täta = bra | |
sundberg |
Bra! Började fundera när det inte spelade som det skulle! Tack för alla snabba svar! |
| ja man vill ju veta hur hur det går! :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.