|
|
|
|---|---|
|
Hej. Har sökt men inte hittat ngt identiskt fel på forumet. Följande händer när jag ska låsa bilen: Vrider om nyckeln och alla dörrar låser för att 1 sek senare låsas upp igen, detta gäller båda dörrarna. Håller jag kvar nyckeln i låsläge låser förardörren men dom andra låser upp. Innerbelysningen följer inte öppning och stängning av dörrar. Fjärren fungerar inte + att bilen inte larmar när jag vrider till läge 2 med nyckeln Detta är grymt enerverande att som BMW-ägare springa runt bilen o låsa dörrar vid affären o inför grannar, man ser nästan hur dom står vid kundvagnar o bakom gardiner o fnissar..... Tips ngn? mvh Jonnie | |
| Glömde nämna att allt fungerar där bak såsom lucköppning, bakruteöppning o torkare, läste nånstans att den berömda kabelstammen kan spöka. | |
|
På min var isoleringen sprucken på kabelstammarna i bakluckan, så trots att låsen fungerade så kortslöt det ibland. Jag säger inte att det är så på din bil, men kan ju vara värt att kolla. Jag har för mig att jag sett någon som haft liknande problem o skrivit om det här förut, har du sökt på centrallås o sett om det finns ngn lösning? |
|
|
Häromnatten när det var 20 grader kallt fungerade det med själva låsningen av dörrarna. Jag blev så snopen o provade flera gånger o det fungerade varje gång. När ja sen kom hem på morgonen o skulle låsa fick det inte igen. Ja, jag har sökt men inte hittat ngt så omfattande problem, där larm o fjärr o innerbelysning heller inte fungerar. mvh jonnie |
|
|
Kolla så det verkligen låser på dörrarna som du säger låses upp igen hade samma problem med min 518 men upptäckte att passagerardörren aldrig låstes för att det kärvade. Efter lite smörjmedel å lite dragande i lås spaken så funkar det ypperligt. Inte säkert att det felet på din men lätt att kolla. Mvh McLarry. |
|
|
Kan vara en kärvande c-låsmotor eller massor av andra saker... Vad händer om du gör ett nytt låsförsök? Tänds innebelysningen när du öppnar varje dörr för sig(=fungerar dörrkontakterna)? Går alla knoppar lika fort när du låser/låser upp? Eftersom du skriver att innerbelysningen inte fungerar riktigt, skulle jag först börja felsöka brytarna. De sitter i låhaken karossen i B- och C-stolpen. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
vid ett nytt försök händer exakt samma sak och alla knoppar går lika fort. Innerbelysningen följer inte ngn av dörrarna eller bagagen. Ska kolla min kabelstam till att börja med. |
|
| Här är en länk till en bra beskrivning på hur man kommer åt kabelstammen som jag hade nytta av när jag lagade min: Länk | |
|
Hittade felet! Det var som du skrev Erik, det var brytaren i förardörren. Den var tydlign lite nött, så den gick inte så långt in som den skulle. Trycker jag till på dörren efter jag stängt den fungerar det som det ska. Nu blir det till att byta låshake för själva brytaren går väl inte att byta ut. tack för hjälpen. mvh jonnie |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.