|
|
|
|---|---|
| Fick just veta vad jag skulle få för min E39 hos bilhandlare, enligt dem skiljer det sig ca 50000:- för en E60 som gått lika långt som min (4400:-)! Det är ju f-n inte klokt... Var tvungen skriva av mig :( | |
|
Det normala prisglappet mellan modellgenerationer med samma tillverkningsår (tex en E46 och en E90, båda tillverkade 2004) är ca 40.000. Att det skiljer 50.000 för 5-serien beror väl på att priserna är högre än för "normala" bilar. Om man köper sista årgången av en modell ska man alltså få minst 40.000 i rabatt, annars gör man en mindre bra affär. BMW brukar lösa problemet med att t ex bjuda på komfortpaket och vinterutrustning. |
|
|
4400:- avser givetvis antal körda mil, ej kronor. ;) Jo du har nog rätt. |
|
|
Surt för den som vill sälja en E39 av sista årsmodellen - guld för den som är i köpartagen. Dessutom lyder ju "ordspråket": En bil blir aldrig bättre än som sin sista årsmodell. Alla ev barnsjukdomar o andra problem/felkonstruktioner är tillfixade. Att dessutom - i mitt tycke - E39 är så fasligt mycket snyggare än E60 gör ju inte saken sämre... Väldigt mycket bil för pengarna om man ska till att köpa E39:-) /Magnus Min samling:Länk |
|
|
50.000 låter ju fan som skitliten skillnad. Billigaste beg E60 ligger väl runt 250.00 för en med liten motor om man vill ha en. Vem ger 200.000 för en E39 idag med liten motor, finns den personen alls. Det känns som 100.000 i skillnad verkar mer vettigt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.