|
|
|
|---|---|
|
Köpte min 325Xi i helgen och vad kunde väl va mer passande med all snö som vräkte ner över oss i Skåneland i söndags och måndags! Huga vad det gick - det var ju en barnlek att forcera djupsnö där andra bilar mest kasade runt och resan till jobbet gick som en barnlek. Ge oss ***mer*** snö :-) Viva X-drive! | |
325_e30 |
Ja vist går de bra!! Men va fan blir ju bara ski här nera, Blask i skit,, Bmw For Life |
| Glöm bara inte att bromsarna är precis lika bra/dåliga som på en tvåhjulsdriven ... been there, done that. | |
|
Nej f** ingen mer snö, hade parkerat i en lätt uppförsbacke i går kväll och kom knappt ur p-fickan i morse, efter 10 minuters slirande hade jag lyckats få ut bilen såpass att jag kunde rulla baklänges ned för backen och ta sats för att komma över krönet. Vill ha sommar och snustorra asfaltvägar nuuuuuuu!!!!!! Nästa vinter blir det 155 däck med rallydubb och 100 kg grus i kofferten... /Fredrik |
|
|
...och jag håller med dig, Fredrik... ...kom med nöd o näppe in på en slask/vattenfylld innergård/parkering igår kväll... :( / Mvh Joakim Das Auto: Länk |
|
| Nej inte mer snö nu! Är så förbaskat trött på den nu. Minns inte att det varit så här mycket snö som denna vinter i Gbg på mycket länge. | |
|
Är det någon som har problem med att snön mellan hjulparen slår i underbilen?Snö strängen tar livet av mit psyke och balken under växellådan med tyvärr ;-( Mpower |
|
|
betan, Jag har exakt samma bekymmer... låter stundtals som att hela underredet ska "packa ihop"!? Sänkt bil är ingen "hit" på vintern..! /Tero |
|
| Även jag har en sänkt bil, en 318i E36. Framkjolen fungerar ju som plogmaskin - särskilt nu idag & igår här i skåne. På sina ställen 30-40 centimeters snö är ej att leka med. Det är dock bakhjulsdriften som räddar en när man måste svänga in väldigt tight på parkeringen på tomten. Så mycket snö det är så kan man inte köra över allt, vilket leder till att man har superdålig svängradie. Lite tryck på gasen och man sladdar runt hörnet.. nej fan, nu vill jag också ha snustorra vägar! | |
|
Det är riktigt jobbigt, skrapande oljud som man inte kommer ifrån och så är det försent när man börjat köra en huvudled med mördar mittsträng... E-36 problem än så länge! Mpower |
|
|
Snö ger olyckor ;) Bmw hell yeah! |
|
|
Snö ger skitiga bilar också! Så j*vla trött på slasket och alla stenskott. Torr varm asfalt är livet. "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
|
Jag älskar snön. Det är kul att köra! Men jag saknar även torra sommarvägar med sommardäck. Som det är nu får man ju tänka sig för så fort vägen svänger det minsta. mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.