|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
| Folk är faktiskt rätt så okunniga i ämnet, så alla gånger så rör det sig inte om medveten bedrägeri. Det behövs mera information om hur man kollar en bil. Samt sträng lagstiftning mot mätarjustering. Branch-organisationer som MRF och Motormännen borde engagera sig i en större grad i frågan. Det behövs en folkopinion för att kunna komma till rätta med det hela. | |
|
Mmm jag tror nog att svenne är okunnig och klara är kunnig *s*! Så ...... svenne kan ju få ett telefonsamtal när han köpt med info om hur han kan kolla upp inköpet! Men gillar klara det .... nja ..... |
|
|
Nuvarande ägare är första ägare enligt faxutdraget, och som Johan skriver bor han i en postbox. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Undras hur länge han "bott" i postbox? Bilbarnstolen fanns kvar på bild också - så att det fortfarande verkar seriöst... |
|
| Vänta nu - har inte sett förra annonsen men han har alltså korkat nog tagit samma gamla bild därifrån och använt i nya annonsen? | |
|
Det är samma bild med en taskig överstrykning av regnumret, samt att mil och pris ökat något... ___ //Ulf |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
nu fick jag mail från blocket. det var de som tog bort den först, och nu såg de att den hade kommit in igen. nu vill de att jag ska faxa dokumentationen så att de kan ta bort den för gott förhoppningsvis. bra att de tar tag i sådant här! mvh Johan |
|
Suuuveränt! Bra Jobbat ! |
|
nu verkar blocket ha tagit bort annonsen igen. jag tycker verkligen att de har tagit detta ärende på allvar. de har lagt ner mycket tid på att kolla upp detta! det som är lite intressant är att BMW Sverige tydligen inte kan kolla upp de uppgifter som jag har fått av M-Bilar här i Västerås. Jag tycker det är anmärkningsvärt att kunskap (eller intresse....) saknas centralt hos återförsäljaren för att hjälpa kunder att undvika att bli lurade! Men all heder åt blocket för att de åtminstone försöker få bort bedragarna. Mvh Johan |
vassbmw |
Äntligen far åthelvet* alla bedragare, dem borde sättas i fängelse i minst 20 år i mörker cell. |
| jag funderar på att köpa en bmw 330 cab på påarps bil i helsingborg när han får in..har någon köpt bil hos honom?goda eller dåliga nyheter?... | |
|
Mugge: Säker på det? Har själv hört mestadels positivit om Bilförsäljningen Påarp. De enda som varit sura har varit det mestadels på grund av att de inte kunnat pruta. Knappast seriös kritik i mina ögon. Bilarna ska vara ärliga och fina har jag hört från flera håll. //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
Bortsett från något inlägg förra veckan om en påstådd skruvad nyare 7-serie så har jag enbart hört postivt om firman. Priserna är oftast i det högre segmentet men de bilar dom säljer är oftast mycket fräscha. Har flera bekanta som köpt bilar där och ingen har varit missnöjd. Är själv inte mycket för att köpa nyimporterat i Sverige men om jag skulle göra det så är nog Påarp en av de handlare där jag kunde tänka mig att handla. ___ //Ulf |
|
Jag har inte heller hört mycket negativt om den firman. När det gäller kritik mot bilfirmor så måste man som konsument sålla ut den seriösa kritiken från "jag är så missnöjd för nu tog bensinen slut och bilfirman vill inte tanka åt mig"-kritik. Seriös kritik är enligt mig anklagelser om mätarfiffel med belägg bakom, att företaget ligger på svarta listan av en rimlig orsak, att företaget saknar ordnad ekonomi osv. Inget av detta stämmer med Påarp, i alla fall inte enligt mina uppgifter. Generellt så tycker jag att vi måste vara rädda om det fåtal seriösa importörer som finns i Sverige. Det verkar tyvärr inte finnas mer än ett tiotal seriösa importföretag kvar, och om dessa får dåligt rykte genom "skitsnack" så är det snart bara bedragarna kvar. mvh Johan |
|
Hej, Det är nog denna tråden Programmer syftar på: Länk Trådskaparen "försvann" mystiskt nog så jag skulle inte bry mig så mycket om den.. Mvh Jimmy |
|
|
Nu verkar det som om jag har klantat mig lite här, pinsamt nog... Den firman jag tänkte och syftade på heter Råå bilcenter och ligger oxå i Helsingborg. Jag förstår inte hur jag kunde ta fel på namnen, jag ska be en omderator radera mitt förra inlägg. Jag hoppas att ingen blivit avskräkt från att besöka påarps nu :) ___ Bilbloggen: Länk |
|
|
Mugge: ja, Råå bilcenter spelar helt klart i en annan (läs lägre) division och det finns en hel del fler ljusskygga handlare i den regionen... ___ //Ulf |
|
|
som sagt så blev det lite fel... blandade ihop de två... :-( ___ Bilbloggen: Länk |
|
| Jag tänker mest på tbxskruvade bilar.Men jag har också hört god kritik om honom..blir nog ett köp där när han får in... | |
|
Den här killen känner jag igen stilen på. Tron han haft en hel rad skruvade E39 och E38 på blocket förut så risken är nog stor att denna är det också Någon som har lust att kolla närmare på den ? Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.