|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Jag håller på att sälja min 523:a, och min köpare jämförde då min bil med den här, eller om han redan har köpt den: Länk Eftersom namnet inte stämmer med ägaren, numret går till en oreggad kontantkortstelefon och säljaren saknar fast adress så blev jag lite nyfiken. Vid importen juni -05 skulle bilen ha gått 10100 mil. Efter en snabbkoll med BMW så visar sig bilen vara skruvad MINST två gånger! Den hade gått 13800 mil 9/03, 15600 mil 6/04 och sedan 13000 mil igen 9/04. Så den har gått MINST 20000 mil, och det är väl inte helt otroligt att den har skruvats mer eftersom bara de tre senaste garantireparationerna syns i datorn. Nu blir jag lite gnällig, men tror ni det är kul när köparna jämför min ärliga 20000-milare med sådana här vrak, som kan ha gått både 20, 30 och 40000 mil? när ska svensken lära sig att när något verkar för bra för att vara sant så är det sällan sant? mvh Johan |
| 77 000 för en -99 som gått under 12 000 mil....! Det är otroligt att någon på fullt allvar tror att det kan stämma. :( | |
haha, det här blir ju bara bättre och bättre. ser ni att det speciellt står i annonsen "ej krockad"? jag fick precis faxet från BMW, och bilen har varit så fullständigt j-vla smälld TVÅ GÅNGER att det är ett under att den håller ihop. jag fick 8 (!) A4-sidor med delar som är bytta i dec -03. Smällen i september -04 står det inte lika detaljerat, utan där står bara byte av balkar. helt ofattbart att någon ens försöker sig på sådana där sagor.... tänk gärna på det här, när ni jämför priserna med "billigast på blocket". nu råkar min bil vara en av de 5 billigaste på blocket, men det beror ju endast på att min nya bil har kommit hem och att jag inte vill ha 3 bilar. så det finns ju ärliga bilar också, men de är inte så många.... Mvh Johan |
|
Herregud! :( Om det krävdes åtta (!!) A4-sidor delar för att få ordning på den så bör bilen ha varit "ganska" smälld ja. Ska vi gissa att det finns ett ägarbyte (och kanske en liten mätarskruvning) strax innan reparationen?? Helt seriöst så måste detta vara en av de värsta -99:orna på marknaden - ordentligt smälld två gånger, mätarskruvad MINST två gånger... |
|
|
Johan: Folk försöker sig på sånna där sagor för alla är inte så noga med det där med att kolla upp bilars historik... till slut lyckas de säkert sälja.. 8 A4-sidor låter väl tilltaget. Måste kostat mer än bilen var värd tycker man.... |
|
|
Finns gott om bil bedragare i Helsingborg med omnejd! Helt otroligt att bilen fortfarande sitter ihop!!! Lite extra seriöst att han har tagit bilderna på den utanför vår lokala BMW återförsäljare! Mvh Björn Länk |
|
|
Fy faan............ Finns säkert nån vanlig "svensson" som tycker den ser fin ut och verkar vara bra för de pengarna. Man borde hålla koll på bilen och upplysa nästa ägare om bilens historia. Håller med dig Johan om att det är tragiskt att ens egna bilar som man vet har en ordenlig historik jämförs med billigare bilar som överhuvudtaget inte ens borde rulla ute på vägarna. Det brukar vara standard när man säljer bil med såna felaktiga jämförelser även om man själv ligger bland de billigare. Man kan inte göra nån lista på Autopower med bekräftat skruvade bilar......? Kombinationen nyimport, ca 10" mil, namn som inte stämmer med den registrerade ägaren och dessutom kontantkort borde avskräcka vem som helst tycker man ju. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Är ju inte första gången vi noterar Helsingborg som ett Mecca för mätarskruvarande 3 eller 4 bilar de senaste 18 månaderna. En av våra kollegor höll på att råka riktigt illa ut när, han avslöjade ett importlik förra året blev jagad på hemorten av skinnvästar med dunka dunka motorcyklar. Men denna signatur var ny :DD en till i högen. ///MVH Hasso Länk |
|
hasso: Här var det tvärtom bilförsäljaren blev jagad =) Länk Länk |
|
|
1björn "Finns gott om bil bedragare i Helsingborg med omnejd!" Kan du precisera vad du menar?? Och om du har fler erfarenheter än Autohallen? Menar du folk i allmänhet? /Helsingborgare |
|
|
mageng Tror inte att hån här syftar på att just folk i Helsingborg skulle vara mer oseriösa än andra. Däremot så finns det väl både flera handlare som fått ganska mycket negativ kritik + de många 525d/530d som är nyimporterade med "lagom" mycket mil på mätaren och säljs av nån som heter "Bmw" med kontantkort i Just Hbg området. |
|
|
Örebro är väl ett annat område där det finns en hel del suspekta bilar också. Betyder ju inte att det är nåt fel på folk som bor där för det. |
|
| Informera Blocket om bedrägeriet. De har etiska regler för vilka annonser som får införas. | |
|
Man blir förbannad, uppgiven och full i skratt på samma gång. Bedrövligt! Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
nu har jag anmält annonören till blocket abuse. mvh Johan |
|
mageng: Finns rätt mycket skrivet om olika importörer i HBG/Råå. Autohallen är kanske den mest ökända men listan kan göras längre än så. Skall man köpa importerad bil i HBG trakten är det Påarps eller Jarls som gäller. Numera tycker jag det finns ett par skum-rask typer som bedriver bilförsäljning med nyimporterade bilar i de flesta större städer i södra Sverige. Man undrar om det är Svenssons eller "bästa-priset-kompis" som handlar skräpet de tar hem? |
|
| Hmm... Ägaren har en postbox i Helsingborg som postadress, men den enda som är skriven i Sverige som har det namnet bor i centrala Malmö. | |
| Kläm fram namnet ! | |
Helga |
Kan berätta att jag var ytterst nära att "vidröra" den lille äcklige trevägskorsningen till ägare på Autohallen. Detta var redan 2002. Men han sprang kvickt in på kontoret och gömde sej. Anledningen var inte något otalt med mej personligen men hade bluffat en bekant rejält. //Helga |
nej, namn få inte publiceras på det här sättet enligt PUL. om du vill veta det får du knappa in regnumret på vägverkets hemsida: Länk Mvh Johan |
Conan999 |
Så tråkigt att det finns såna svin som hela tiden ska luras om och om igen. Conan999 |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.