AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
801

Värme Fläkt kass

325_e30
Tjena! min värme fläkt e kass, måste Bytas, men hur Fan får man ut fläkten på bästa Vis????????? Går nämligen inte o ta den Från motorrummet (torpedplåten)

Några Tips`??????

Bmw For Life
325_e30: Bästa (och enda?) sättet är att ta den från motorrummet.

Du skruvar bara bort plåten i mitten av torpeden. Sedan släpper du på spännbandet som håller motorn, kopplar lös kontakten, sen är det klart. Inget mer än så.

Det tar bara 5-10 minuter.
Sp
210
Sparc
330e -22
Tog 1½h för mig på min 318 IS. Är inte van att meka numer.
Med Carl Ls metod.
325_e30
aha, För jag kollade Torped plåter men det såg inte ut o kunna ta bort någon plåt, men det va nog för det va så Tidigt på morgonen" hehe..

men Tack, Ska gensat gå ut i verkstaden o byta den,,

tommy

Bmw For Life
Ik
82
Iko
530xd -08
X1 s20d -10
Hos mig har elhissarna, c läset o fläkten lagt av. Misstänker att nått relä har gett upp. Nån som vet eller kan nått om det? Bilen var på verkstad för ett generator fel efter att jag hämtade den så dök dom felen upp.

Iko
lånar denna tråd lite....

min kupéfläkt har börjat gnisla lite då och då, så nu undrar jag ifall det funkar att helt enkelt bara smörja upp den lite?

dd
1.234
dd
535 88
530 93
520 89
volvo 740 85
spruta in 5-56 i intaget, håller ett tag, men du får byta den förr eller senare.
RR
384
RR99
535d -11
640i cab -12
Min fläkt (E30) gnisslade ganska mycket så jag plockade ut den genom luckan i torpedväggen, smörjde upp den med symaskinsolja och satte dit den igen. Det hörs att den är lite sliten i lagrena men den gnisslar inte mer. Tog inte så lång tid att ta loss den, 4 skruvar till plåten..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.