|
|
|
|---|---|
|
Mina bromsok är rostiga som attan ytrost dock men jag skulle vilja fixa till dom och färga dom så de ser fräscha och fräcna ut hur ska jag göra och vilken sorts färg bör man använda? ska man behandla dom med något efter att ha tagit bort rosten eller? | |
|
Skall också lacka mina ok senare till våren. Slipa bort all rost till att börja med. Funkar med stålborste på borrmaskin eller ännu bättre, blästra. Torka rent med T-röd. Färgen skall vara värmetålig. Finns speciell "ok-färg" som jag antar funkar alldeles utmärkt, annars kör man på hammarlack. Har själv inte målat mina så finns säkert andra som har fler och bättre tips ! |
|
| har målat mina med hammarlack var lite osäker om det skulle funka..men det funkar bra har inte varit några problem alls färgen sitter bra... | |
325_e30 |
Som övan hammar lack e skit bra!! Bmw For Life |
| Jag kör också med hammarlack, lämnade in dem på blästring för att få de riktigt rostfri och det ångrar jag inte. | |
|
Samma här....Hammarlack. Borstade bort den värsta rosten med en stålborste, blåste rent med tryckluft sen var det bara att kladda på. Funkar hur bra som helst och lyfter bilens utseende mer än man tror. Mvh //Peter |
|
| Ska man verkligen kladda på med pensel? Verkar inget vidare faktiskt... Hammarlack finns ju på sprayburk är inte det ett bättre alternativ ? Antar man ska släppa på bromsoket så de blir fria också ? | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Ska du spraya på med hammarlack så bör du ta loss ok:en helt, maskera kolvarna. Spraya de sen på en plats där du slipper söla ner andra ting. Pensel färgen går annars jättebra,den flyter ut så att penseldragen inte syns. OK färgen som säljs,sägs hålla sämre än hammarlack. Lämnade in mina OK på helrenovering nyligen samt lackade dem med hammarlack på burk. Kolla under min profil på mina bilder så kan du se resultatet. MVH Patrik |
325_e30 |
Gör som Övan. ta bort hela oket, o Blästa o Pensla eller Spraya, men enligt det jag gjorde o det va pensel o det blem skit bra!! T Bmw For Life |
|
Jag har också lackerat mina, blev super bra med pensel, man fick dock pensla på ca 3 lager för att få den färgen man va ute efter..men glöm inte att ta loss ok:en Var finns hammalack att köpa !? jag köpte bromsok färga hos mekonomen och den va skit bra........ BMW - Bil Med Wingar |
|
|
Har kört med special bromsoksfärg på nån bil och hammarlack på burk på den senaste bilarna. Borsta rent, helst med stålborste på borrmaskin, torka rent och måla på. Kan inte se varför man ska betala så mycket mer för specialfärg än för Hammarlack som i mitt fall har fungerat precis lika bra. Om det inte är för att den specifika färgen man vill ha inte finns som Hammarlack. Men jag tycker svart eller silver är snyggast och det finns i Hammarlack. Måla på när det sitter på bilen funkar fint för mig. Visst, man kommer inte år PRECIS överallt men det syns inte när det är klart. Färgen flyter ut fint och täcker bra. Två omgångar har räckt för mig. Ett väldigt enkelt knep som förhöjer utseendet väsentligt mer än vad man tror och vad det kostar i tid och pengar (Hammarlack då) Hammarlack finns hos OK vet jag. Annars lär det finnas hos närmaste målarkludd, är ju inte i första hand tänkt till bilar :-D Niklas Fransosen |
|
| om ni ska spraya så gör det inte i ett garage hela bilen blir täckta av färgen även om det inte syns direkt | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.