|
Sida 8 av 10
|
|
|---|---|
| Äsch länken vart fel, här är korrektLänk | |
|
,,tungtrampat från krogen iaf! Ca 15-20cm snä här i västerås iaf! Och inte skymten av någon plogbil! Så lagom blöt om fötter och smalben när man knallat sina 2km hem eller vad det nu är! Hoppas det inte blir allt för många olyckor inatt! Brukar alltid vara folk som blir förvånade över detta vita fenomen! (Dem har ju bara varnat ett par gånger i veckan om detta ska komma). |
|
| henke lexus: Skillnad på nysnö och ett smältande isparti som dyker upp från ingenstans i en kurva... Men som jag sagt tidigare, dumt var det ändå. | |
| Johan_S: Ok sorry. Men tro mig det var HALT nu ikväll här i fjollträsk. | |
| Länk | |
|
igår körde jag 15 mil i malmö/lund/eslövsområdet och jag måste säga att alla körde ritkigt bra, höll avstånd och anpassad hastighet. Tillochmed rusningstrafiken vid 17 tiden på E22 malmö-lund var lugn och sansad trots väldigt mycket trafik. Alla lyssnade väl på radio och var livrädda att det skulle hända lika mkt på E22 som på E6 som dom fick stänga av... -- Markus |
|
|
är det inte en fin bmw på bilden? Länk |
|
|
jodå, en E60 som fått problem. Men jag blir så less på att media alltid skriver att det var halkan som orsakade olyckor. Det är väl ändå alltid föraren som orsakar olyckan? :) Jag har inte sett till något dåligt väglag som på helt egen hand orsakat olyckor förrutom fallande träd på bilar då.... Det är alltid gratis ost i råttfällan... |
|
|
man kan lika väl se vv som största boven, iom att de inte plogar vägarna. som det syns på bilden är det mycket snö som ligger på motorvägen. personalen på vv tyckte kanske att det var för kallt att ge sig ut. |
|
| såg på vädret nu, blir inte lätt för er i nedre delen av landet när upp emot 4 dm nysnö kommer ;) | |
| Ok att det är halkigt och kan bli kaos på hårt trafikerade vägar när det uppstår ishalka och andra dylika väglag. Men lite nysnö....??? | |
| He he Johan_S: "klirr krasch"(ljudet av krossat glas) vad var det? glashuset gick i tusen bitar igen. | |
|
Hehe, sitter vid fönstret på Volvo Torslanda o kollar på bilkön utanför - alla skulle vara "smarta" o sluta tidigare för att slippa köer...o glömde att kollegorna tänker likadant :) Nä, jag stannar nog här ett par timmar till; varmt & betalt! |
|
| Jag sitter på SKF och funderar på hur dålig idé det var att ta spårvagnen istället för bilen, får väl se när det blir dags att ta sig hem om de har ställt in trafiken helt. Å andra sidan verkar det inte vara så kul på E20 heller.... | |
|
Var det bara jag som tog kompledigt för att slippa köa? =) Schnelle fahrt, Härliche fahrt. Länk |
|
|
Johan_S: Det ær inte nysnøn som ær problemet. Det ær vinden i kombination med snø som skapar "snøfygning", det blir som tjock dimma och dessutom poleras vægbanan så att den blir riktigt, riktigt hal... ---- BMW CS #6212 I väntan på min nya ögonsten - E61 530iaM Platinagrå |
|
|
Fy f-n...hemfärden för en timme sedan var bland det j-vligaste jag varit med om de senaste vintrarna...och nu kör jag ändå med både Quattro och dubbdäck... 3 mil från Helsingborg till Ängelholm, tjock modd och väldigt spårigt på E6an (helt oplogat, mötte plogbilar ca halvvägs), och som Narvselius skriver här ovanför, kraftiga vindar i 90° vinkel mot vägen, vilket blåser in massor av snö från åkrarna, som skapar än värre vallar på vägen, och dessutom minskar sikten till mindre än 5 m emellanåt... Lägg därtill att ca 75% av långtradarna (med släp) kör om en massa personbilar, eller kör om är nästan fel ord, snarare slingrar sig om... ...jag och bilen kom iaf hem helskinnade... ...men nu blir man väl hånad av norrlänningarna i tråden som vanligt... ;) / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
|
Hehe låter som att ni har ett ordentligt dåligt före/väder för en gångs skull :) Grattis! =) Det man brukar reagera över är ju när man ser bilder på aftonbladet där det landat 2 cm snö och alla har panik.. Men visst, aftonbladet vill ju få läsare... Det kanske inte är så illa i verkligheten? |
|
|
Ja det är en riktig snöstorm här i Göteborg, det snöar så mycket här att man inte ens behöver skrapa rutorna! Så kallad snöstorm ----> Länk |
|
|
Ett problem med norrlänningar är att alla inte har klart för sig att väderförhållanden och förutsättningar kan vara olika i södra och norra Sverige. Många tänker inte på att det är lika långt från Ystad till norra sverige som från Ystad till norra Italien. Fuktiga vindar, vatten runt om mm ger t.ex inte samma torra vinterluft här nere som i norrland. Johan_S & Co, välkomna hit och kolla in läget just nu! Sluta kasta gliringar och jämförelser, förutsättningarna är olika helt enkelt. Och nej, jag är inte intresserad av att skaffa erfarenhet genom att byta ut korta vintrar här mot sex månader i norra Sverige. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.